قطعات خودرو

کشته‌های خودرویی آمریکا در ۹ ماهه اول به رکورد جدیدی رسید

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، این آمار نشان دهنده رشد ۱۲ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال قبل از آن است. NHTSA تخمین زده است ۳۱۷۲۰ نفر بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱ و در تصادفات خودرویی جان خود را از دست داده‌اند. این در حالی است که در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ تعداد ۲۸۳۲۵ نفر در تصادفات خودرویی کشته شده بودند. این آمار بالاترین میزان مرگ‌ومیر از سال ۲۰۰۶ تاکنون است و بالاترین درصد افزایش ثبت شده از زمان استفاده از سیستم گزارش مرگ‌ومیر NHTSA از سال ۱۹۷۵ تاکنون محسوب می‌شود.

داده‌های این اداره نشان می‌دهد میزان افزایش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات خودرویی در ۹ ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۱ (رشد ۱۲ درصدی) تقریباً معادل افزایش میزان پیمایش خودروها و موتورسیکلت‌ها در همان بازه زمانی (رشد ۱۱.۷ درصدی) است. به این ترتیب نرخ مرگ‌ومیر از ۱.۳۵ مرگ در هر ۱۶۰ میلیون کیلومتر طی شده سال ۲۰۲۰ به ۱.۳۶ در سال ۲۰۲۱ رسیده است. با این وجود باید گفت از نظر آمار خام، سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ هنوز هم بدترین رکورد مرگ‌ومیر طی ۱۵ سال اخیر محسوب می‌شود. دکتر استیون کلیف مدیر NHTSA می‌گوید:

ما باید فرهنگ پذیرش از دست دادن هزاران نفر از هم‌وطنان خود در تصادفات خودرویی را تغییر دهیم. این امر نیازمند دگرگونی و همکاری ارگان‌ها و مردم برای ایجاد جاده‌های امن‌تر است

بر اساس تخمین‌ها، آمار مرگ‌ومیر در ۳۸ ایالت آمریکا افزایش یافته است اما در دو ایالات می‌سی‌سی‌پی و ویسکانسین ثابت مانده است و در ۱۰ ایالت آلاسکا، دلاور، کانزاس، کنتاکی، مین، مریلند، نبراسکا، رود آیلند، ورمونت و وایومینگ کاهش یافته است. بیشترین میزان کاهش مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات در ۹ ماهه ابتدایی ۲۰۲۱ به ایالت نبراسکا (کاهش ۱۸.۴ درصدی) اختصاص دارد درحالی‌که آیداهو بیشترین میزان مرگ‌ومیر (۳۶.۴ درصد) را ثبت کرده است. تگزاس تنها ایالتی است که بیشترین میزان مرگ‌ومیر در این بازه زمانی با فوت ۳۳۶۵ نفر را داشته است. منطقه کلمبیا هم با مرگ ۲۸ نفر کمترین میزان مرگ‌ومیر را دارد. وزیر حمل‌ونقل آمریکا می‌گوید:

این یک بحران ملی است. ما نمی‌توانیم و نباید چنین میزان مرگ‌ومیر را به ‌عنوان بخش اجتناب‌ناپذیر از زندگی روزمره خود بپذیریم. خبر خوب اینکه ما هم‌اکنون یک استراتژی و منابع و برنامه‌های لازم برای تحقق اهداف را داریم. استراتژی ایمنی جاده‌ای ملی اولین برنامه جامع و ملی آمریکا برای کاهش قابل‌توجه مرگ‌ومیر جراحات ناشی از تصادفات در جاده‌هاست

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *