قطعات خودرو

تاثیر معاینه فنی بر آلودگی هوا

آلودگی هوا

علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران نقش مراکز معاینه فنی خودروها در میزان کاهش آلودگی هوا قابل توجه دانست.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در حاشیه افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان بهارستان با اشاره به فنی و کارشناسی بودن جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا گفت: ایجاد این ایستگاه در شهرستان بهارستان ضروری بوده و با بهره برداری از آن شهروندان بهارستانی می‌توانند از وضعیت آلودگی هوای شهر خود اطلاع داشته باشند.

 

 

وی همچنین در حاشیه افتتاح مرکز معاینه فنی خودروی شهرستان بهارستان نیز نقش مراکز معاینه فنی خودروها در میزان کاهش آلودگی هوا قابل توجه دانست و تصریح کرد: معاینه فنی خودرو، مجموعه تمهیداتی است برای رصد و پایش خودروها تا اگر نقصی وجود داشته باشد، مشخص و رفع شده و این موضوع نقش قابل توجهی در کاهش آلودگی هوا دارد.

 

عبدالله نوحی فرماندار بهارستان نیز با بیان اینکه داده‌های این ایستگاه از طریق مانیتورهای شهری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، گفت: با توجه به اینکه بخش زیادی از آلودگی هوا مربوط به وسایل نقیله است، قطعاً اطلاع شهروندان از وضعیت آلودگی هوا می‌تواند نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

 

زهره عبادتی معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران نیز اعلام کرد در حال حاضر ۶۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و ۱۲ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در سطح استان وجود دارد و گفت: شهرستان بهارستان نیز دارای ۴ مرکز فعال معاینه فنی خودروهای سبک و ۱ مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین است.

 

معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه بر اساس مطالعات سیاهه انتشار، ۶۰ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک است، تصریح کرد: درصورتی معاینه فنی خودروها دقیق انجام شود و آن دسته از خودروهایی که آلاینده هستند نسبت به رفع نقص اقدام کنند، قطعاً شاهد کاهش آلودگی هوا در سطح استان خواهیم بود.

زهره عبادتی افزود: مراکز معاینه فنی با هدف آزمایش آلایندگی و فنی خودروهای سبک و سنگین ایجاد می‌شوند و در صورتی تست خودرویی با استانداردها مغایرت داشته باشد موفق به دریافت گواهینامه معاینه فنی نخواهد شد و بر همین اساس این مراکز با شناسایی خودروهای آلاینده به کاهش میزان آلودگی شهرها کمک می‌کنند.

 

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *