قطعات خودرو

استاندارد سازی 1000 قطعه خودرو تا پایان سال

استاندار سازی قطعه

 

مهدی اسلام پناه در مصاحبه با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: در ابتدای دولت فقط ۵۰ قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت و مابقی قطعات بدون استاندارد تولید و عرضه می‌شدند، اما تا پایان امسال استاندارد‌های هزار قطعه خودرو مصوب خواهند داشت.

 

 

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در مصاحبه با صدا و سیما با بیان این امر که در ابتدای دولت فقط 50 قطعه استاندارد در صنایع قطعه سازی خودرو وجود داشت بیان کرد: تا پایان امسال استاندارد‌های هزار قطعه خودرو مصوب خواهند داشت.

 

 

وی ادامه داد: برای استانداردسازی قطعات، مقاومت‌هایی در صنعت وجود دارد و معمولا قطعه سازان همکاری نمی‌کنند و حتی در برخی موارد دست انداز‌هایی در مسیر ایجاد می‌کنند، بویژه مافیای قطعات وارداتی که تلاش دارند در مسیر استانداردسازی اختلال ایجاد کنند.

 

 

 

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: بعد از تصویب استاندارد‌ها در کمیته‌های فنی و ملی، عرضه این هزار قطعه صرفا با نشان استاندارد انجام خواهد شد تا مصرف کننده هم نسبت به ایمنی و کیفیت آن‌ها اطمینان داشته باشد.

 

 

 

اسلام پناه تدوین استانداردها را بر اساس امعیارهای علمی و مشخصه‌های بین المللی دانست و ببیان داشت: ما در تعیین شاخص‌ها سهل گیری نداریم. در تدوین استاندارد‌ها نظر جامعه نخبگانی را هم جویا می‌شویم و استاندارد‌ها بعد از تدوین، منتشر می‌شوند تا نظرات افکار عمومی را هم بررسی کنیم، چنانچه موضوعی نیاز به تغییر داشته باشد در استاندارد‌ها لحاظ می‌کنیم

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *