قطعات خودرو

تركيه طي 6 ماه 3.2ميليارد دلار چوب فروخت!

تركيه

اطلاعات دقيقي از ميزان درآمد نفتي ايران موجود نيست؛ چون به گفته زنگنه، وزير نفت ما در حال جنگ اقتصادي هستيم و اين اطلاعات محرمانه تلقي مي‌شوند. اما رييس اتحادیه صادرکنندگان کاغذ مبلمان و محصولات جنگلی اعلام كرد به ركورد جديدي در صادرات‌شان رسيده است.

خبرگزاري آناتولي نوشت:

صادرات مبلمان، کاغذ و محصولات جنگلی ترکیه با 3.2 میلیارد دلار در 6 ماه نخست سال جاری به رکورد تاریخی دست یافت و 2 میلیارد دلار نیز از صادرات نصیب بخش مبلمان کرد.

طبق داده‌های انجمن صادر کنندگان کاغذ، مبلمان و محصولات جنگلی استانبول، صادرات این بخش در ژانویه-ژوئن 2021 نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد افزایش یافته و به 3.2 میلیارد دلار رسیده است.

همچنین در ماه ژوئن صنعت کاغذ و محصولات جنگلی 614 میلیون دلار و مبلمان نیز 387 میلیون دلار صادرات به ثبت رسانده است.

ماه گذشته بیشترین صادرات این صنعت به کشورهای عراق، آلمان، ایالات متحده آمریکا، اسرائیل و فرانسه، انجام شد.

احمد گولچ، رئیس اتحادیه صادرکنندگان کاغذ مبلمان و محصولات جنگلی استانبول در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی با بیان اینکه رشد ترکیه در این بخش ممکن است سال‌های طولانی ادامه پیدا کند، اظهار داشت: به نظر می‌رسد که با گسترش واکسیناسیون در کشورمان و در تمام جهان در همه بازارها بهبودی ایجاد خواهد شد.

گولچ افزود: ما نیز برای دوره جدید آمادگی می‌کنیم. پیش‌بینی‌ می‌کنیم که تاثیرات منفی پاندمی از سپتامبر سال جاری تضعیف شود.

وی با بیان اینکه مبلمان ساخت ترکیه به دلیل طرح، کیفیت و قیمت خود ترجیح می‌شود گفت: امروز هشتمین صادر کننده بزرگ در جهان در زمینه مبلمان هستیم و تلاش داریم تا به یکی از 5 کشور برتر تأمین کننده تبدیل شویم.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *