قطعات خودرو

تست زمستانی سایبرتراک با شعاع حرکتی کمتر از تسلا

سایبرتراک

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، در یک تست شعاع حرکتی غیررسمی که توسط یکی از یوتیوبرها انجام شده، تسلا سایبرتراک با یک‌بار شارژ مسافت ۴۰۹ کیلومتری را طی کرده که حدود ۷۹ درصد شعاع حرکتی اعلامی توسط تسلا یعنی ۵۱۵ کیلومتر است. راننده خودرو با نام کایلی کانر تست خود را به‌صورت زنده در بستر اینترنت پخش کرده است. او با خودروی موردبحث راهی بزرگراه‌های تگزاس شده و سرعت خودرو حدود ۱۱۲ کیلومتر در ساعت و دمای هوا نیز حدود ۷ درجه سانتی‌گراد بوده است.

 

 

مالک خودرو تست زمستانی سایبرتراک با شارژ باتری ۱۰۰ درصد شروع شده و تا خالی شدن کامل آن ادامه پیدا کرده است. در واقع او زمانی که شاهد خالی شدن باتری بوده راهی یک پارکینگ شده و با دور زدن‌های پیاپی باتری را کاملاً خالی کرده تا در نهایت خودرو متوقف شود.

 

 

کانر قبل از تست حدس می‌زد این وانت برقی بتواند شعاع حرکتی حدود ۴۹۰ کیلومتر را ثبت کند. سایبرتراک موردبحث از سیستم چهار چرخ محرک و لاستیک‌های مناسب تمامی سطوح استفاده کرده است. اگرچه تسلا واکنشی به این تست نشان نداده اما فاکتورهای زیادی روی شعاع حرکتی یک خودروی برقی تأثیرگذار هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به لاستیک‌ها، وزن خودرو و دمای هوا اشاره کرد.

 

 

مطالعات محققان نشان می‌دهد بسیاری از خودروهای برقی در دمای زیر صفر درجه سانتی‌گراد حدود ۳۰ درصد از شعاع حرکتی خود را از دست می‌دهند. برای مثال تسلا مدل ۳ در دمای صفر درجه سانتی‌گراد تنها ۶۶ درصد شعاع حرکتی تخمینی EPA را دارد.

 

 

 

 

 

کانر احتمالاً جزو اولین طرفداران تسلاست که چنین تستی را روی سایبرتراک انجام می‌دهد. اندکی پس از شروع تحویل این وانت به مشتریان در ماه نوامبر، نسخه سری بنیاد آن با قیمت ۱۲۰ هزار دلار عرضه شد.

 

 

تسلا همچنین اعلام کرده است به دنبال ارائه راهکار افزایش دهنده شعاع حرکتی سایبرتراک است و این دستگاه می‌تواند حدود یک‌سوم فضای بار خودرو را اشغال کرده و شعاع حرکتی آن را به ۷۵۶ کیلومتر برساند.

 

 

البته ماسک در زمان رونمایی سایبرتراک در سال ۲۰۱۹ اعلام کرد نسخه‌ای سطح بالا از این خودرو با برد ۸۰۵ کیلومتر نیز تولید خواهد شد. او همچنین گفته بود قیمت ارزان‌ترین نسخه این خودرو زیر ۴۰ هزار دلار خواهد بود و گران‌ترین نسخه نیز با قیمت حدود ۷۷ هزار دلار عرضه خواهد شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *