قطعات خودرو

فراخوان بیش از ۱.۶ میلیون خودروی تسلا در چین به خاطر اتوپایلوت

تسلا

بیش از ۱.۶ میلیون خودروی صادراتی تسلا به چین به خاطر مشکلاتی همچون فرمان و کنترل قفل در فراخوان می‌شوند.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تسلا در حال فراخوان بیش از ۱.۶ میلیون مدل S، X، ۳ و Y صادراتی به چین است. مشکل این خودروها به فرمان اتوماتیک و کنترل قفل درها مربوط می‌شود. رگلاتورهای چینی اظهار داشته‌اند تسلا موتورز پکن و شانگهای از به‌روزرسانی راه دور برای حل این مشکلات استفاده خواهد کرد و بنابراین در اکثر موارد مالکان خودروها نیازی به حضور در مراکز سرویس تسلا نخواهند داشت.

 

 

 

علت این فراخوان مشکلات دستیار فرمان اتوماتیک بکار رفته در محصولات تسلاست. زمانی که این عملکرد فعال شود شاید رانندگان از آن سو استفاده کنند که این امر ریسک تصادف را افزایش می‌دهد. تسلا برای حل مشکل موردبحث کنترل قفل در بهتری را برای خودروهای یاد شده در نظر می‌گیرد. این ویژگی به‌روز باعث می‌شود در خودرو در زمان تصادف باز نشود. اگر به خاطر داشته باشید ماه قبل نیز بیش از ۲ میلیون خودروی تسلا در آمریکا به دلیل بهبود اتوپایلوت فراخوان شدند.

 

 

 

 

فراخوان جدید تسلا پس از دو سال بررسی موسسه NHTSA آمریکا صورت گرفت. این موسسه ایمنی اعلام کرد مشکلاتی در سیستم اتوپایلوت وجود دارد. در واقع یک سری تصادف در زمانی رخ داده‌اند که رانندگان از سیستم اتوپایلوت استفاده کرده‌اند و حتی برخی تصادفات نیز با تلفات همراه شده‌اند. هدف از فراخوان تسلا این است که رانندگان توجه بیشتری به جاده داشته باشند. اسناد تسلا نشان می‌دهد تغییرات جدید نرم‌افزاری باعث افزایش هشدارها به راننده خواهد بود تا به این ترتیب دستان خود را از روی فرمان برندارند.

 

 

 

البته مطالعات NHTSA و دفتر ایمنی حمل‌ونقل ملی آمریکا نشان می‌دهد اندازه‌گیری گشتاور غربیلک فرمان تضمینی برای توجه کافی رانندگان به مسیر نیست. از طرف دیگر باید گفت چین یکی از مهم‌ترین بازارها برای تسلا و ایلان ماسک مدیرعامل این خودروساز روابط نزدیکی با مقامات چینی دارد.

 

 

این شرکت در سال ۲۰۱۹ کارخانه تولید محصولات خود در چین را افتتاح کرده و آن‌ها را به بازارهای دیگر همچون اروپا صادر می‌کند. تسلا پس از بی وای دی دومین برند پرفروش خودروهای برقی محسوب می‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *