قطعات خودرو

تسلا نوظهور اما جدی

نام این تولید کننده خودروهای برقی از نام خانوادگی طراح سیستم برق رسانی، نیکلا تسلا گرفته شده است. حرف T در لوگو برش عرضی یک موتور برقی را نشان می دهد.بخش عمودی یک قطب روتور را ترسیم می کند و خط منحنی در بالا بخش استاتور را نشان می دهد.

رکود فروش تسلا در سه ماهه آخر 2020

تسلا اعلام کرد تولید مدل‌های ۳ و Y برای سه ماه آخر سال به تعداد ۱۶۳ هزار و ۶۶۰ دستگاه رسیده است.
درحالی که کل فروش سه ماه آخر ۲۰۲۰، تسلا تحویل مدل‌های ۳ و Y را ۱۶۱ هزار و ۶۵۰ دستگاه ذکر کرده است. بدین ترتیب تنها 2010 دستگاه از خودروهای تولید شده در این دو مدل به فروش نرسیده است.

جالب است بدانید قیمت پایه این خودروها 35 هزار دلار است.

تسلا مدل 3
تسلا مدلY

در همین حال فروش ترکیبی مدل‌های S و X به ۱۸ هزار و ۹۲۰ دستگاه رسیده است.

مدل ترکیبی S و X

تسلا در آخرین گزارش خود میزان تولید و تحویل در سه ماه آخر ۲۰۲۰ را منتشر کرده است. بر اساس این گزارش تسلا در ارائه ۱۸۰ هزار و ۵۷۰ مدل‌ ۳، Y، S و X در سطح جهانی به رکورد تازه‌ای دست یافته است. عرضه این تعداد خودرو نشان می‌دهد که تسلا همچنان به افزایش فروش ادامه می‌دهد و به‌طور کامل انتظارات را برآورده کرده است.
گفتنی است تولید سال گذشته تسلا با عبور از نیم میلیون به ۵۰۹ هزار و ۷۳۷ دستگاه رسید.

احتمال ارائه دسترسی از راه دور به دوربین‌های “اتوپایلت” تسلا

احتمال ارائه دسترسی از راه دور به دوربین‌های "اتوپایلت" تسلا

شرکت خودروسازی “تسلا” ممکن است امکان دسترسی از راه دور به دوربین‌های سیستم خودران خودروهای خود موسوم به “اتوپایلت” را برای کاربران فراهم کند تا بفهمند که خودروی آنها وقتی در پارک است، چه اتفاقی برایش می‌افتد.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از انگجت، به همان اندازه که “حالت نگهبانی” تسلا می‌تواند مفید باشد، تا زمانی که حادثه‌ای رخ ندهد، بینش زیادی از دوربین‌های خودرو فراهم نمی‌کند. اما اگر هر لحظه دلخواه بتوان نگاهی به اطراف خودرو انداخت، موضوع فرق می‌کند.

به نظر می‌رسد این امکان به زودی برای صاحبان خودروهای تسلا محقق شود و دسترسی مستقیم از راه دور به دوربین‌های سیستم خودران خودروهای برقی تسلا فراهم شود. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند هر اتفاق یا رفتار مشکوکی را حول خودرو نظاره و ردیابی کنند و به راحتی شرایط اطراف خودروی خود را قبل از مراجعه به آن بررسی کنند.

در حال حاضر نحوه انجام این کار مشخص نیست. کارشناسان می‌گویند دوربین “اتوپایلت” تسلا در هر دقیقه به ۳۰ مگابایت حجم نیاز دارد که با اتصال LTE یا ۵G مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مشخص نیست که چه موقع این به روزرسانی برای استفاده از دوربین‌های تسلا به صورت زنده از راه می‌رسد. “ایلان ماسک” بنیان‌گذار و رئیس تسلا یک نسخه نرم افزاری جدید را تبلیغ کرده است، اما ممکن است فعلا منتشر نشود.

اگر این ویژگی محقق شود، می‌تواند به تسلا نسبت به رقبای خود برتری دهد. اگرچه احتمال گرفتار شدن یک دزد یا خرابکار بسیار ناچیز است، اما این ویژگی می‌تواند آرامش خاطر را برای صاحبان خودروهای تسلا فراهم کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *