قطعات خودرو

تقلب ۲۰‌ درصدي بازار قطعات يدکي موتورسيکلت در کمين جان افراد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، مصطفي صفرخاني، رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکاران دوچرخه و موتورسيکلت تهران در خصوص توليد لوازم يدکي تقلبي بيانکرد: متاسفانه افراد سودجو در مکان هاي زيرزميني و دور از شهر با برچسب برندهايي که سال هاست در توليد نقش ندارند، توليدات تقلبي خود را روانه بازار ميکنند. لوازمي که گاهي منجر به مرگ و يا نقص عضو افراد ميشوند.

 

وي اظهار داشت: توليدات داخلي خوب، با کيفيت و با استانداردهاي لازم در کشور وجود دارد. برندهاي معتبري که با تمامي کاستي ها و مشکلات توليد، همچنان مقاومت کرده و سعي دارند بهترين باشند؛ اما در کنارشان متاسفانه افراد سودجويي هستند که در مکان هاي زيرزميني و دور از شهر با برچسب برندهايي که سال هاست در توليد نقش ندارند، توليدات تقلبي خود را روانه بازار ميکنند. لوازمي که گاهي منجر به مرگ و يا نقص عضو افراد ميشوند.

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکاران دوچرخه و موتورسيکلت تهران درخصوص ارزيابي هاي مالياتي اين سازمان بيانکرد: تصميمات يکطرفه و بدونمشورت سازمان امور مالياتي خلاف جهت اشتغال‎زايي حرکت مي کند. در جاييکه رهبر کشور بر اشتغالزايي تاکيد دارد، سازمان برعکس عمل مي کند.

 

صفرخاني ادامه داد: اکثر واحدهاي صنفي تعميرکاران موتورسيکلت درآمد بسيار ناچيزي دارند و از قشر ضعيف کشورند؛ واحدهاي صنفي کوچک، با سرمايه کم و عموما عيال وار. تمامي خروجي و ورودي هايي که از دستگاه پوز صورت مي گيرد دادوستد نيست؛ اما سازمان امور مالياتي همه را به يک چوب مي زند. چگونه در يک واحد صنفي کوچک تعمير موتور يا دوچرخه، معاملات بزرگ انجام مي شود؟ چرا سازمان غيرمنصفانه و غيرعادلانه محاسبه مي کند. اين روش تنها منجر به خروج عده اي از کار مي شود.

 

رئيس اتحاديه توليدکنندگان قطعات و تعميرکاران دوچرخه و موتورسيکلت تهران اظهار کرد: اصولا فلسفه دستگاه هاي پوز و استفاده واحدهاي صنفي از اين دستگاه ها در تراکنش هاي روزانه به دليل عدم استفاده از پول هاي کاغذي و صرفه جويي در کاغذ بود. پول هايي که چاپ آن؛ هم منجر به قطع درختان و هم باعث انتقال آلودگي و ميکروب مي شد؛ همچنين صرفه جويي در هزينه هاي زياد در چاپ اسکناس و… مي شد.

 

وي ادامه داد: تبديل پول کاغذي به دستگاه هاي پوز تماما بر اين پايه توصيه و توسعه پيدا کرد و به اين ترتيب همگان تمامي ورود و خروج هاي مالي خويشان، دوستان و اقوام را با اين دستگاه ها که در اختيار داشتند انجام مي دادند.

در اين وادي به ناگاه سازمان امور مالياتي مانند ديگر تصميمات يک طرفه و بدون مشورتي که دائم مي گيرد، اعلام کرد از سال۹۳ تمامي تراکنش هاي مالي در صنوف مختلف که از طريق دستگاه هاي پوز صورت مي گيرد به زعم آن سازمان، معامله بوده و سود و زيان دارد، بنابراين از اين تراکنش ها، ماليات واحد صنفي را محاسبه کردند و در ادامه ديديم که ماليات افراد به چندين برابر رسيد؛ به طور مثال از ۴ميليون به ۴۸ ميليون تومان افزايش پيدا کرد.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است