قطعات خودرو

تمرکز بریتانیا بر استفاده از اتوبوس‌هایی با آلایندگی صفر

وسایل نقلیه با وزن 26 تن و کمتر تا سال 2035 و سایر خودروهای لجستیکی این کشور نیز تا سال 2040 آلایندگی صفر خواهند داشت.

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای خودرو، بعد از آن‌که نشست گلاسکو بین برخی کشورهای اروپایی و سایر کشورها برگزار شد، 32 کشور در سراسر جهان تعهد دادند تا سال 2040 آلاینده‌های محیط‌زیستی را کاهش دهند و گام‌های مثبتی در این زمینه بردارند. بعد از آن انگلستان اعلام کرد نخستین کشوری خواهد بود که زودتر از برنامه‌ اعلام‌شده به آلایندگی صفر دست پیدا می‌کند به‌همین منظور تمام وسایل نقلیه سنگین جدید که به منظور حمل کالا در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، تا سال 2040 آلایندگی صفر خواهند داشت. وسایل نقلیه با وزن 26 تن و کمتر تا سال 2035 و سایر خودروهای لجستیکی این کشور نیز تا سال 2040 آلایندگی صفر خواهند داشت. این امر همراه با خروجی تدریجی سواری‌ها و تجاری‌های بنزینی و دیزلی در بریتانیا تا سال 2030، نشان‌دهنده تعهد برای پایان فروش تمام وسایل نقلیه جاده‌ای آلاینده در دو دهه آینده است. به‌تازگی نیز این کشور در دو اقدام هم‌راستا، از اتوبوس‌های هیدروژنی هم استقبال کرده است.

«ریکاردو»؛ برنده بودجه هاب حمل‌ونقل هیدروژنی در انگلستان

این کشور رقابت و بودجه‌ای را برای ایجاد هاب‌ حمل‌ونقل هیدروژنی اعلام کرده بود که برنده این رقابت شرکت ریکاردو بود. ریکاردو یک شرکت مشاوره مهندسی و استراتژیک است که اعلام کرده بودجه دولتی را برای ایجاد هاب حمل‌ونقل هیدروژنی در انگلستان دریافت کرده است. برای نمایش پیشرفت در استراتژی ملی این کشور در دستیابی به حمل‌ونقل هیدروژنی، انگلستان مرکز راه‌حل‌های فناورانه انتقال هیدروژن را تاسیس کرده است. ریکاردو در همین راستا با شرکتی به نام «استیج‌کوچ» همکاری می‌کند و موفق شده نخستین اتوبوس پیل سوختی هیدورژنی را برای نمایش در این هاب ارائه کند. وزارت حمل‌ونقل دولت بریتانیا پیشنهاد این دو شرکت را به عنوان برندگان بودجه دولتی معرفی کرد و این بودجه را به ساخت وسیله‌نقلیه‌ای اختصاص داده که از فوریه 2022 برای نمایش در هاب هیدروژنی این کشور در دسترس خواهد بود. درحال‌حاضر ناوگان بریتانیا 38هزار اتوبوس را در اختیار دارد که 98درصد آن‌ها دیزلی هستند و 50درصد از آن‌ها با عمری کمتر از 8 سال به کار خود ادامه می‌دهند. باتوجه به آنکه این کشور برای دستیابی به اهداف «آلایندگی صفر» در حمل‌ونقل خود به راه‌حل‌های فناورانه پایدار و بلندمدت نیاز دارد، اپراتورهای پیشرو در این کشور، مشاوره‌های بسیاری را در این زمینه از ریکاردو دریافت کرده‌اند.

نمایش مزایای خودروهای پیل سوختی، با هاب هیدروژنی بریتانیا

تری هاکسورث، مدیر بخش خودروسازی و صنعتی ریکاردو در این خصوص گفت: «مقامات ملی و محلی در سراسر بریتانیا باید به اهداف آلایندگی صفر خود تا سال 2030 دست پیدا کنند.» وی افزود: «این موضوع چالش‌های جدیدی را برای اپراتورهای اتوبوس‌ ایجاد می‌کند؛ در حالی که اپراتورها پیش از این نیز با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کردند.» وی درخصوص عملکرد این شرکت عنوان کرده است:‌ «برنده شدن در هاب حمل‌ونقل هیدروژنی ما را قادر می‌سازد تا قابلیت‌های پیل سوختی هیدروژنی را برای اتوبوس‌ها در بریتانیا و بعد از آن اروپا ارتقا دهیم و مزایای زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی آن را به نمایش بگذاریم.»

سرمایه‌گذاری یک میلیارد پوندی

استیو واکر، مدیرعامل استیج‌کوچ نیز در این زمینه بیان کرد: «معرفی فناوری‌های جدید کم آلاینده برای کاهش آلودگی هوا و انتشار دی‌اکسید کربن، کلید دستیابی به اهداف زیست‌محیطی ماست. خوشحالیم با ریکاردو برای نمایش نخستین هاب حمل‌ونقل هیدروژنی همکاری می‌کنیم. این موضوع نشان‌دهنده گام بزرگ و روبه‌جلوی این کشور و صنعت حمل‌ونقل جهانی است.» به‌گفته وی، استیج‌کوچ در دهه گذشته بیش از یک‌میلیارد پوند در اتوبوس‌های سبز سرمایه‌گذاری کرده و به طور کامل متعهد به کاهش اثرات زیست‌محیطی شده است.

تولید اتوبوس 12متری در دو نسخه

کوآنترون نیز ازجمله‌ شرکت‌هایی است که اعلام کرده به زودی از یک اتوبوس برقی 12متری رونمایی خواهد کرد. اتوبوس شهری با ظرفیت حداکثر 95 مسافر دو دو نسخه تمام‌برقی و یک نسخه سلول‌سوختی عرضه خواهد شد. اتوبوس با درایو کاملا الکتریکی خود، حداکثر توان خروجی250 کیلووات را به دست می‌آورد. برد این اتوبوس با هر بار شارژ تا 280 کیلومتر خواهد بود و استفاده از آن را برای مسیرهای شهری روزانه ایده‌آل جلوه می‌دهد. قدرت شارژ تا 80کیلووات با ظرفیت باتری تا 422 کیلووات ساعت از دیگر ویژگی‌های این اتوبوس است. باتری از طریق دوشاخه استاندارد اروپایی CCS2 طی سه تا شش ساعت باتوجه به اندازه باتری شارژ می‌شود. بسته باتری این اتوبوس با نیازهای عملیات مربوطه و راه‌حل‌های مختلف شارژ سازگار می‌شود. این خودروها از ابتدای سال 2022 قابل‌سفارش هستند. تجهیزات برای راحتی مسافر و راننده و همچنین طراحی داخلی و خارجی در طیف گسترده‌ای از مشخصات و سبک برای برآورده کردن نیازهای مختلف مشتریان در دسترس هستند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *