قطعات خودرو

توسعه همکاری ایران‌خودرو با شرکت‌های دانش‌بنیان

عزت‌اله اکبری‌تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست تولید خودرو باکیفیت، نهضت داخلی‌سازی قطعات و عرضه محصولات جدید در شرکت ایران‌خودرو را مثبت ارزیابی و اظهارکرد: توسعه همکاری این خودروساز با شرکت‌های دانش‌بنیان موجب توسعه استقلال صنعتی کشور می‌شود.

سال جدید شروع بسیار تعیین‌کننده‌ای برای صنایع مولد با ارزش‌افزوده بالا بود. محور مانع‌زدایی در شعار سال جاری اهتمام جدی مدیران این بخش‌ها را می‌طلبد تا با اراده‌ای بیش از پیش هر آنچه را طی این سال‌ها به‌عنوان تجارب مدیریتی به‌دست آورده‌اند به‌کار برند تا بتوانند آنچه مدنظر است را به‌گونه‌ای که قابل‌توجه باشد، انجام دهند. صنعت خودرو کشور نیز از این حیث نیازمند پویایی جدی است.

تحولات مدیریتی در ایران‌خودرو باعث شد انتظارات از سایر بخش‌های مرتبط با صنعت خودرو افزایش پیدا کند. آمدن فرشاد مقیمی به ایران‌خودرو و پس از آن اتفاقاتی که در حوزه تولید و تنوع محصولات و نیز گام‌های قابل‌توجه در زمینه ارتقای کیفی محصولات برداشته شد، توجه منتقدان به حوزه خودروسازی را جلب کرد.

صنعت خودرو کشور ثابت کرد می‌توان با ظرفیت‌سنجی از شرایط تحریمی اتفاقات خوبی را رقم زد

اکبری‌تالارپشتی، با بیان این مطلب، افزود: مدیریت ایران‌خودرو در حوزه افزایش تیراژ تولید، توسعه قوای محرکه و ارتقای کیفی محصولات، گام‌های مثبتی برداشته است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: ظرفیت‌های این بخش قابل‌تامل است اما آنچه بیش از همه باید موردتوجه قرار گیرد، مهره‌چینی درست در صنعتی است که ارزش‌افزوده زیادی برای کشور دارد. در چند سال گذشته شاهد تحولاتی در حوزه خودروسازی بودیم که جا دارد با تقدیر از تلاشگران این حوزه یادآور شد که شناسایی ظرفیت‌های بیشتر موردانتظار است. وی درباره چهره جدید ایران‌خودرو گفت: اتفاقات خوبی در این مدت افتاد که نیاز به تقویت دارد.

 در چند سال گذشته صنعت خودرو کشور ثابت کرد می‌توان با ظرفیت‌سنجی از شرایط تحریمی اتفاقات خوبی را رقم زد. صنعت خودرو کشور سال‌ها قبل باید در ریل فعلی قرار می‌گرفت اما به هر دلیلی این مسئله را شاهد نبودیم اما حالا که در مسیر توسعه قرار داریم باید با برنامه‌ای موثر آن را استمرار بخشید.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *