قطعات خودرو

توقف قيمت در بازار خودرو/ مشکل بازار، عرضه محدود است

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، سعيد موتمني، رئيس اتحاديه نمايشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران در مورد وضعيت بازار خودرو، اظهار کرد: نزديک دو ماه است که بازار خودرو آرام بوده و ثبات قيمت داشته است و ميزان تقاضا بقدري کاهش يافته که حتي تقاضاي کاذب نيز در اين بازار از بين رفته است.

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران افزود: در حال حاضر همه طرف ها در بازار چه فروشنده و چه خريدار منتظر تعيين تکليف واردات هستند از اين رو حتي نوسانات نرخ دلار هم روي قيمت هاي خودرو تأثيري نگذاشته است.

 

وي ادامه داد: البته تقاضاي کاذب در بازار آزاد نداريم و اين تقاضا در بخش خريد کارخانه اي وجود دارد؛ ديديم که براي حدود ۷۷ هزار دستگاه خودرو که در دوم قرعه کشي سامانه يکپارچه تخصيص خودرو عرضه شد، بيش از ۶ ميليون نفر ثبت نام کردند. همه اين افراد متقاضي خريد خودرو نيستند؛ بلکه با توجه به فاصله صد در صدي قيمت کارخانه و بازار آزاد، تقاضاي کاذب در اين بخش افزايش يافته است.

 

موتمني با اشاره به وضعيت عرضه خودرو، گفت: متأسفانه طي سه سال گذشته محدوديت عرضه ناشي از کاهش توليد و ممنوعيت واردات داشته ايم؛ وضعيت عرضه به گونه اي است که حتي پاسخگوي تقاضاي کم هم نيست چه برسد به تقاضايي که در بازار ايران وجود دارد.

 

رئيس اتحاديه نمايشگاه داران و فروشندگان خودرو تهران تصريح کرد: در حال حاضر اصلي ترين و مهم ترين مشکل بازار ايران، محدوديت عرضه است که هم موجب ايجاد فاصله قيمتي صد در صدي بين قيمت کارخانه و بازار شده و هم تقاضا را بي جواب گذاشته است.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *