قطعات خودرو

خودکفایی در تولید تایرهای سنگین با ارائه تسهیلات

به گزارش قطعات خودرو به نقل از بازار، مصطفی تنها با بیان اینکه نیاز سالیانه به انواع تایرهای سنگین باری و اتوبوسی دو میلیون و ۲۰۰ هزار حلقه در سال است، گفت: تایرهای کامیون ۲ نوع است، یک نوع تایرهای بایاس است که تایرهای صنعتی بوده و همیشه در کشور تولید می‌شود.

 

 

سخنگوی انجمن صنعت تایر در ادامه افزود: یک نوع دیگر تایر، رادیال تمام سیمی است که از این نوع تایر ۲ کارخانه در حال بهره برداری است و توانسته حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد نیاز کشور را تامین کند.

 

 

مصطفی تنها با بیان اینکه در تایر بایاس علاوه بر نیاز بازار، مازاد تولید هم داریم، گفت: کارخانه‌های تولید تایر بایاس قادرند بیش از نیاز بازار تایر تولید کنند.

 

 

سخنگوی انجمن تایر گفت: نیاز است تسهیلاتی در اختیار کارخانه داران قرار گیرد و طرح‌هایی در دست اجرا است که اگر راه بیافتند، در تولید لاستیک‌های رادیال تمام سیمی نیز مازاد تولید خواهیم داشت.

 

 

سخنگوی انجمن تایر در ادامه افزود: با توجه به نرخ ارز که دولتی آن تک نرخی شده و قیمت آن ۲۴ هزار تومان است، کارخانه نمی‌تواند یک مرتبه ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری در اجرای طرح‌های مازاد تولید تایر کند، چرا که هزینه‌های ریالی هم دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *