قطعات خودرو

تویوتا پاسخ مثبت داد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، اتحادیه های کارگری در ژاپن افزایش دستمزد و بُن کارگری را برای کارگران مطرح کرده اند و با موافقت آکیو تویودا، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تویوتا موتور، این افزایش حقوق و مزایا در سال مالی جدید ژاپن [که شباهت زیادی به سال هجری شمسی دارد] اِعمال می شود.

نیسان موتور و هوندا موتور هم پاسخ مشابهی به تقاضای اتحادیه های کارگری داده اند.

فومیو کیشیدا Fomio Kishida نخست وزیر ژاپن از شرکت های سودآور ژاپنی خواسته است که حقوق و مزایا را 3 درصد افزایش دهند تا به اهداف راهبرد «سرمایه داری جدید» و توزیع عادلانه تر ثروت کمک کنند.

یکی از مقام های ارشد و نماینده کارگری در اتحادیه به نقل از مدیر عامل تویوتا در جلسه بین این خودروساز و اتحادیه گفت: «از اعضای اتحادیه های کارگری سپاسگزارم که حداکثر حمایت و تلاش خود را برای آینده صنعت خودرو به خرج دادند، به ویژه در این دورانی که چشم اندازی نامعین پیش رو قرار داد و دوران کرونا و کمبود تراشه را سپری می کند. ما هم افزایش حقوق و بُن را مطابق خواسته آنها افزایش خواهیم داد.»

مذاکرات اتحادیه ها با صنعت خودروی ژاپن سه دور برگزار شد و اکنون خودروسازان به طور کامل با خواسته های اتحادیه کارگری موافقت کردند.

به گفته ی خبرگزاری کیودو Kyodo در دو سال گذشته خودروسازان ژاپنی دستمزد کارگران خود را افزایش نداده بودند.

تویوتا سالیان متمادی است که سرعت حرکت صنعت خودرو در ژاپن را تعیین می کند و در گفت و گوهای مربوط به افزایش حقوق سالانه کارکنان، نقش تعیین کننده ای دارد. سایر صنایع در ژاپن هم خودشان را با همین تصمیم ها وفق میدهند و رفتار مشابهی را از خود نشان داده اند.

سال گذشته کمپانی های مهم در ژاپن کمترین میزان افزایش را در 8 سال گذشته پیشنهاد کرده بودند که کمتر از 2 درصد بود چون شیوع جهانی کرونا لطمه سنگینی به سود این شرکت ها وارد آورده بود.

تحلیل گران این میزان افزایش حقوق در سال مالی آینده را در مقایسه با وقایع مهم جهانی از جمله حمله روسیه به اوکراین بسیار کم ارزیابی می کنند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *