قطعات خودرو

تکنولوژي توليد دوچرخه بايد به ‌روز شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اتاق اصناف تهران، محمد خادم منصوري، رئيس اتحاديه فروشندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران خبر از توليد دوچرخه در کشور تا يک سال آينده داد و گفت: تجاري که واردکننده دوچرخه بودند امروز به سمت توليد دوچرخه در داخل حرکت ميکنند.

 

منصوري افزود: توليد دوچرخه چندان پيچيده نيست؛ ولي بايد از توليدکنندگان به معناي واقعي حمايت شود.

 

او در ادامه عنوان کرد: وقتي توليدکنندگان داخلي نتوانند با واردکنندگان رقابت کنند و درعين حال توليد، توجيه اقتصادي نداشته باشد، بدون شک توليدکنندگان رغبتي به ادامه فعاليت از خود نشان نميدهند.

 

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران افزود: مشکل توليد در کشور فناوري نيست، قيمت تمامشده است.

 

وي با اشاره به اينکه واردکنندگان این وسیله به تاسيس انجمن روي آورده اند و دنبال آن هستند محصول مورد نظرشان را در داخل توليد کنند، بيان کرد: اين اتحاديه يکهزار و۴۰۰ عضو در رسته دوچرخه، موتورسيکلت و لوازم يدکي وابسته دارد که از اين تعداد ۴۰۰عضو؛ واردکننده و فروشنده دوچرخه هستند.

 

منصوري ادامه داد: درحالحاضر دوچرخه گران شده و به همين دليل بازار فروش آن رونق چنداني ندارد، بيشتر افراد به تعمير دوچرخههاي قديمي خود روي آوردهاند.

 

رئيس اتحاديه صنف فروشندگان دوچرخه و موتورسيکلت تهران گفت: تجاري که دوچرخه وارد ميکنند اين توانمندي را دارند که در داخل دوچرخه توليد کنند زيرا از نظر فني مشکلي ندارند و از اطلاعات کافي هم برخوردارند.

 

وي با اشاره به اينکه مشکلترين بخش توليد تنه و دوشاخ آن است، افزود: توليدکنندگان ميگويند قادر به توليد تنه و دو شاخ دوچرخه در داخل هستند. درحال حاضر قطعات يدکي این وسیله در کشور توليد ميشود. اگر تنه و دو شاخ هم در داخل توليد شود که کار پيچيدهاي نيست، اميدواريم طي يک سال آينده این وسیله به صورت کامل درکشور توليد و به بازار مصرف عرضه شود.

 

وي با بيان اينکه دوچرخه ها روزبه روز سبک تر مي شوند و وزن آنها گاه به ۶۰۰ گرم هم مي رسد به همين دليل به راحتي قابلحمل هستند، تصريح کرد: جنس اين دوچرخه ها از آلومينيوم است که از کشور تايلند وارد مي شود. نبايد فراموش کرد تکنولوژي ساخت دوچرخه در دنيا در حال ارتقا و به روز شدن است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *