قطعات خودرو

تیگو8؛ قیمت یک میلیارد و صد و پنجاه یا بیشتر؟

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ مدیران خودرو معرفی چری تیگو ۸ را در برخی نمایندگی های خود انجام داد. با انتشار کاتالوگ و تصاویر تیگو ۸ بازار ایران، مشخص شد که مدیران خودرو نسخه سفارش عربستان این کراس اوور چینی را به ایران آورده است. ویژگی های ظاهری در بیرون و کابین تیگو ۸ مونتاژی به همراه مشخصات فنی آن نشان می دهد که این خودروساز بخش خصوصی به سراغ عرضه نسخه فول آپشن و آخرین مدل این محصول چری نرفته است.

اما بعد از مدت ها تصاویر نسخه های اولیه تیگو ۸ پلاس در جاده های ایران منتشر شد و گمانه زنی های عرضه نسخه جدید و ارتقا یافته این خودرو در رسانه ها آغاز گردید. ولی با آغاز تولید آزمایشی تیگو ۸ جدید در کارخانه مدیران خودرو، مشخص شد که این شرکت همان تیگو ۸ بازار عربستان را به خط تولید خود آورده و تنها ظاهر بیرونی این کراس اوور لوکس را به تیگو ۸ پلاس تغییر داده است. اجزای کابین، مشخصات فنی، چیدمان دکمه ها و نیمه بالا و پایین داشبورد نشان می دهد که تیگو ۸ مدیران خودرو در بخش کابین مشابه به نسخه ارتقا یافته نیست و در اصل همان نمونه بازار عربستان است.

مشخصات ام وی ام چری تیگو 8 مدیران خودرو

تیگو ۸ مدیران خودرو چه مشخصات فنی دارد؟

تیگو ۸ مونتاژی مدیران خودرو قرار است تا با پیشرانه دو لیتری توربو شارژر ۱۷۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به بازار بیاید و جعبه دنده CVT نیز برای انتقال قدرت به چرخ های جلو بر روی آن نصب گردد. در اطلاعات اولیه تیگو ۸ ذکر شده که جعبه دنده اتوماتیک CVT این خودرو مانند آریزو ۶ ، قابلیت تعویض دنده ۹ سرعته را به صورت مصنوعی دارد.
نصب پیشرانه دو لیتری توربو با قابلیت های ذکر شده تا به امروز آنچنان برای تیگو ۸ و تیگو ۸ پلاس مرسوم نبوده و کمپانی چری در زمان رونمایی از این کراس اوور لوکس چینی، پیشرانه های ۱٫۵ لیتری و ۱٫۶ لیتری توربو را با حداکثر قدرت ۲۱۸ اسب بخار معرفی نموده بود. در حال حاضر بازار عربستان و ایران از جمله مناطقی هستند که کمپانی چری نسخه دو لیتری توربو تیگو ۸ را به این بازارها فرستاده است. همچنین گویا به خاطر مشکلات تامین سوخت با کیفیت و از سویی مسئله استهلاک، مدیران خودرو و چری ترجیح داده اند تا از پیشرانه دو لیتری توربو با قدرت محدود شده در تیگو ۸ استفاده نمایند.

البته گفته می شود که مدیران خودرو برنامه عرضه تیگو ۸ با پیشرانه قوی تری را هم دارد و پس از عرضه نسخه دو لیتری، به سراغ تولید نمونه قوی تر خواهد رفت.

امکانات تیگو ۸ مونتاژی در چه سطحی قرار دارد؟

هنوز به صورت رسمی کاتالوگ تیگو ۸ مدیران خودرو منتشر نشده است. اما گفته می شود که این کراس اوور جدید به امکاناتی نظیر ۷ صندلی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن کردن خودرو از روی ریموت، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری ، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی ، ترمز پارک برقی، اتوهلد، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، سقف پانوراما ، جلو آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه ، تهویه اتوماتیک دوکاناله ، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل ، رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… مجهز است.

قیمت حدودی تیگو ۸ در بازار ایران چه قدر است؟

برخی منابع آگاه که در شرکت مدیران خودرو فعالیت می کنند، محدوده قیمت تیگو ۸ را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به خبرنگار اسب بخار اعلام کرده اند. همچنین در روزهای گذشته، این شرکت در تبلیغات محتوایی منتشر شده در فضای مجازی و رسانه ای کشور اعلام کرده است که تیگو ۸ در جایگاه یک کراس اوور ۷ نفره لوکس قیمتی فراتر از یک میلیارد تومان را خواهد داشت.

حدود قیمت تیگو ۸ تولیدی چه قدر خواهد بود؟

برخی منابع آگاه، محدوده قیمت تیگو ۸ را یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به خبرنگار اسب بخار اعلام کرده اند.

تیگو ۸ با چه مشخصات فنی به بازار می آید؟

تیگو ۸ مونتاژی قرار است تا با پیشرانه دو لیتری توربو ۱۷۰ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور به بازار بیاید و جعبه دنده CVT نیز برای انتقال قدرت به چرخ های جلو بر روی آن نصب گردد.

تیگو ۸ بازار ایران چه امکانات رفاهی و ایمنی دارد؟

۷ صندلی، استارت دکمه ای، قابلیت روشن کردن خودرو از روی ریموت، ۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، درِ صندوق عقب برقی با سنسور حرکتی پا، سقف پانوراما، جلو آمپر دیجیتال، دوربین ۳۶۰ درجه، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سنسور نور، فناوری LED چراغ ها، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، رادار نقطه کور، صندلی های برقی جلو، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی و… در تیگو ۸ مدیران خودرو دیده می شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *