قطعات خودرو

ثبت جهانی کرفتو، ثبت تاریخ و گذشته مردم کردستان است

محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران و رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره ثبت جهانی کرفتو که در دستور کار ویژه وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته است، گفت: توجه به میراث فرهنگی و تاریخی کردستان می تواند منجر به رونق گردشگری و شکوفایی اقتصادی منطقه شود.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: کردستان ظرفیت های بالایی در حوزه طبیعی، تاریخی و فرهنگی دارد و این مهم می تواند بستری برای شکوفایی اقتصادی باشد.

وی افزود: ارتباط عمیق و تعامل سازنده و آموزنده مردم کردستان با سازه‌ها و بنیادهای تاریخی و فرهنگی موجب شده است تا حفاظت و صیانت از آثار تاریخی در اذهان همگان نهادینه گردد.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ثبت جهانی کرفتو، ثبت تاریخ و گذشته مردم کردستان است. این اتفاق نقطه عطفی در تاریخ منطقه خواهد بود و در این روزها خبر آغاز ثبت جهانی کرفتو می‌تواند بارقه‌ای از امید در دل مردم منطقه ایجاد کند.

فتحی از مذاکرات و مکاتبات صورت گرفته با وزارت میراث فرهنگی در خصوص کرفتو خبر داد و گفت: با دستور معاونت میراث فرهنگی وزیر موضوع کرفتو در دستور کار ویژه این وزارتخانه قرار گرفته است.

رییس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری منطقه دیواندره افزود: غار کرفتو مجموعه از زیبایی‌های طبیعی و تلاش انسان‌های پیشین برای غلبه بر طبیعت و زندگی بهتر و ایمن تر است که به عنوان اولین آپارتمان مسکونی جهان شناخته می‌شود.

منبع: خانه ملت

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *