قطعات خودرو

جایگاه اتحادیه در ساختار تصمیم‌سازی‌ها چندان مطلوب نیست

سید مجید سادات خوانساری

با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این دوره اتحادیه میان اعضای هیئت مدیره وجود داشت، به اتفاق دوستان تصمیم گرفتیم تحولی در اتحادیه ایجاد کنیم. اختلافات و عدم هماهنگی میان اعضای هیئت مدیره زیاد بود و باید اقدامی برای رفع این مشکل صورت می‌گرفت.

عدم جایگاه مناسب صنفی در ساختار تصمیم‌سازی از جمله چالش‌های بزرگ در عملکرد اتحادیه به شمار می‌رود. با توجه به کثرت اعضای صنف، جایگاه اتحادیه در ساختار تصمیم‌سازی‌ها چندان مطلوب نیست. عدم شفافیت مالی از جمله مشکلات دیگری است که در اتحادیه وجود دارد؛ حتی بسیاری از اعضا نمی‌دانند حق عضویتی که پرداخت می‌کنند در چه زمینه‌ای هزینه می‌شود.

فقدان کمیسیون‌های تخصصی و رسته‌ای از جمله مشکلات دیگری است که گروه تحول و ارتقا در نظر دارد در راستای مرتفع کردن آن بکوشد. در حال حاضر دو یا سه کمیسیون در اتحادیه فعالیت می‌کنند و باقی از هم پاشیده شده است.

زیرساخت فناوری و ارتباطات اتحادیه از جمله مواردی است که توسط گروه تحول و ارتقا پیگیری می‌شود. متاسفانه اتحادیه ارتباط محکمی با اعضای خود ندارد؛ ‌طوری که این ارتباط تنها از طریق یک سایت یک‌طرفه تعریف شده است. اعضای هیئت مدیره اتحادیه تنها می‌توانند نظرات خود را در این سایت بیان کنند و در حال حاضر امکان اینکه اعضای صنف بتوانند با کمک گرفتن از زیرساخت‌ها نظر خود را به مدیریت منتقل کنند، وجود ندارد.

وضعیت بیمه تکمیلی از جمله مواردی است که باید هیئت مدیره جدید در راستای رفع آن بکوشد. بلاتکلیفی برای کاربری زمین اتحادیه از جمله دیگر مشکلات و چالش‌های دیگر هیئت مدیره محسوب می‌شود. در حال حاضر وضعیت این زمین بلاتکلیف مانده است و می‌توان کاربری ورزشی درمانی و خدماتی برای این زمین در نظر گرفته شود.

مناسبات صنف با سازمان‌های دولتی مربوطه همانند اداره مالیات، وزارت صنعت، تعزیرات و… از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. متاسفانه اتحادیه ما ارتباط خوبی با چنین ارگان‌ها و سازمان‌هایی ندارد. تصور کنید تعزیرات به مغازه‌ای مراجعه می‌کند و می‌گوید شما باید ۳ درصد سود داشته باشید، در صورتی که اداره دارایی سود‌های زیر ۱۱ درصد را نمی‌پذیرد. این بلاتکلیفی توسط چه کسی حل خواهد شد؟ هیئت مدیره جدید اتحادیه باید در راستای رفع چنین مواردی بکوشد.

کاندیدای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات

بیوگرافی: سید مجید سادات خوانساری دارای مدرک تحصیلی دیپلم است و از سال 1364 در رسته قطعات خودرو‌های سنگین در بازار لوازم یدکی فعالیت می‌کند. وی عضو گروه تحول و ارتقاست.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است