به گزارش «ایسنا» یکشنبه هفته گذشته (۳۱ اردیبهشت‌ماه) خودروسازان خصوصی در نشستی با مسوولان سازمان حمایت و وزارت صمت در نهایت مصوبه شورای رقابت را پذیرفتند و در جلسه‌ای که همگی در بالاترین سطح در آن حضور داشته‌اند، عرضه محصولات با قیمت‌های مصوب شورای رقابت به آن‌ها ابلاغ شد. پس از آن جلسه، برخی خودروسازان مدعی بودند که توافقی صورت نگرفته و راضی به مصوبه شورای رقابت نیستند و امضایی هم صورت نگرفته است؛ این در حالی است که صورت‌‌جلسه‌ای که از جلسه مذکور به دست ایسنا رسیده نشان می‌دهد که نمایندگان این پنج شرکت خودروساز خصوصی، همگی در جلسه حاضر بوده‌اند و به طور کامل در جریان مصوبه شورای رقابت در خصوص قیمت خودروهای مونتاژی قرار گرفته‌اند.

بنابراین صورت‌جلسه‌ای که از جلسه ۳۱ اردیبهشت‌ماه شورای رقابت، سازمان حمایت، مسوولان وزارت صمت و نمایندگان خودروسازان خصوصی در اختیار ایسنا قرار گرفته است، ادعای خودروسازان (در مورد عدم‌پذیرش مصوبه شورای رقابت) را رد می‌کند. در این جلسه که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت و با حضور معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت، مدیرکل دفتر صنایع خودروی وزارت صمت، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دیگر مسوولان این دو سازمان و همچنین نمایندگان پنج خودروسازی کرمان‌موتور، مدیران‌خودرو، فرداموتورز، بهمن‌موتور و ایلیاخودرو به جهت هماهنگی ابلاغ قیمت خودروهای سواری مونتاژی مصوب شورای رقابت برگزار شد. در این جلسه تصمیم‌گیری و به شرکت‌های صنایع خودروسازی ابلاغ شد که قیمت جدید خودروهای سواری مونتاژی مصوب شورای رقابت، لازم‌الاجرا و ملاک قیمت‌گذاری بوده و هرگونه عدول از آن عواقب حقوقی و قانونی را در پی خواهد داشت.

مقرر شد سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان عطف به نامه تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ نایب‌رئیس شورای رقابت، نتایج محاسبات هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها برای بررسی قیمت خودروهای مونتاژی جدید را حداکثر تا روز دوشنبه تاریخ اول خرداد ۱۴۰۲ به شورای رقابت اعلام کنند. همچنین به گزارش تسنیم سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: وزارت صمت و زیرمجموعه آن سازمان حمایت مصرف‌کنندگان می‌توانند گران‌فروشی خودرو‌های مونتاژی را به ما گزارش کنند تا شعبه‌های تعزیرات حکومتی به موضوع رسیدگی کنند.  محمدعلی اسفنانی افزود: شرکت‌های خودروساز تخلفاتی نظیر گران‌فروشی یا عرضه کالای تقلبی دارند که به ما گزارش می‌شود و در خصوص برخی از آن‌ها حکم صادر شده است. وی ادامه داد: حتی اگر وزارت صمت هم تخلفات را گزارش نکند، چنانچه سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی نیز گزارشی از تخلف خودروسازان دریافت کند ما به طور مستقیم رسیدگی می‌کنیم و در خصوص گران‌فروشی حکم صادر می‌کنیم.