قطعات خودرو

حذف برخی از خودرو‌ها از نظام قرعه کشی تا پایان سال

به گزارش قطعات خودرو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه “میز اقتصاد”  به موضوع عدم حذف روند قرعه کشی در خودروسازی‌ها و راه اندازی سامانه خودرو پرداخت؛ توکلی معاون وزیر صمت، مرزبان کارشناس خودرو، بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو، کاظمی قائم مقام بازرگانی سایپا و مدنی مدیر عامل سابق سایپا در این برنامه اظهار نظر کردند.

سوال: علت عدم حذف قرعه کشی چیست؟

توکلی: برنامه همه جانبه در صنعت خودرو وجود دارد که رویکرد اصلی در آن، افزایش تولید خودروسازان به میزان ۵۰ درصد است تا به هدف تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو برسیم. اما روند در صنعت خودرو به گونه‌ای شکل گرفته بود که ما شاهد افرایش و تولید خودرو‌های ناقص و تجمع آن خودرو‌ها در پارکینگ خودروسازان بودیم. آفتی که در صنعت خودرو رخ داده بود، تولید خودرو‌های ناقص بود که باید جلوی آن گرفته می‌شد.

شائبه‌هایی درباره عرضه خودرو وجود داشت برای رفع شائبه و افزایش امکان شانس مصرف کنندگان واقعی در دستیابی به خودرو، سامانه خودرو شروع به کار کرد.

از این پس تمام عرضه خودرو در این سامانه انجام می‌شود و خودروساز باید برنامه تولید خودروی خود را در اختیار ما قرار بدهد و ما بر مبنای آن تعیین می‌کنیم که قرعه کشی برای آن‌خودرو انجام شود یا خیر. همچنین ظرفیتی که به هر خودروساز برای فروش داده می‌شود، تحت نظارت است و بیشتر از آن را سامانه اجازه نمی‌دهد و قفل می‌شود

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *