قطعات خودرو

حراج مرسدس CLK GTR کوپه و رودستر بسیار کمیاب با قیمت ۲۰ میلیون دلار

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، تا چند روز دیگر دو نمونه بسیار کمیاب از مرسدس CLK GTR کوپه و رودستر در حراجی RM Sotheby’s شرکت خواهند کرد. انتظار می‌رود این دو خودرو با قیمت ۲۰ میلیون دلار به فروش برسند.

 

درحالی‌که همه منتظر برگزاری گرندپری جدید فرمول یک در لاس‌وگاس هستند، کلکسیونرهای متمول به دنبال خرید دو خودروی بسیار کمیاب مرسدس CLK GTR کوپه و رودستر خواهند بود. انتظار می‌رود این دو خودرو با قیمت تخمینی ۲۰ میلیون دلار به فروش برسند. در سال ۱۹۹۷ بود که مرسدس بنز با خودروی CLK GTR هیجان بی‌سابقه‌ای را به مسابقات قهرمانی GT تزریق کرد. این خودروی سطح بالا به همراه مک لارن F1 و پورشه ۹۱۱ GT1 در مسابقات حضور یافت و توانست قهرمانی سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۸ را به خود اختصاص دهد. تنها ۲۰ دستگاه از نمونه کوپه و ۶ دستگاه از مدل رودستر تولید شدند و حالا از هرکدام یک دستگاه راهی حراجی یاد شده می‌شوند.

 

مدل کوپه سال ۱۹۹۹ هفتمین خودروی تولیدی از ۲۰ دستگاه کل برنامه ریزی شده است و زمانی که در سال ۲۰۲۱ توسط شرکت مهندسی DK خریداری شد بیش از ۷۱ هزار دلار صرف هزینه‌های سرویس و نگهداری آن گردید. خودروی موردبحث از رنگ جذاب نقره‌ای ایریدیوم سود می‌برد و به سیستم اگزوز اسپرت و رینگ‌های سفارشی OZ بزرگ‌تر و لاستیک‌های سفارش داده شده SPS اتوموتیو مجهز است. داخل کابین نیز تغییراتی در صندلی راننده و پوشش سقف اعمال شده است.

 

 

 

خودروی موردبحث کارکرد حدود ۶۹۰۰ کیلومتری دارد و نکته مثبت اینکه قبلاً کارهای مربوط به تردد قانونی‌اش در معابر عمومی انجام شده است. کارشناسان حراجی تخمین می‌زنند این خودروی جذاب با حداکثر قیمت ۹ میلیون دلار به فروش برسد؛ اما دیگر نسخه از مرسدس بنز CLK GTR حاضر در حراجی از نوع رودستر سال ۲۰۰۳ است که کمیاب‌تر از برادر کوپه خواهد بود و سومین محصول تولیدی با شماره شاسی ۰۰۰۰۳۴ به شمار می‌رود. کارکرد این مدل فقط به حدود ۱۶۰ کیلومتر می‌رسد و طبق انتظارات با قیمت ۱۳ میلیون دلار فروخته خواهد شد.

 

 

از آنجایی که سقف CLK GTR رودستر حذف شده بنابراین ورودی‌های هوای پیشرانه در کناره‌ها نصب شده‌اند. از دیگر بازنگری‌های این مدل می‌توان به آینه‌های نصب شده روی درب‌ها و جلوپنجره و بال عقب جدید اشاره کرد. خودروی موردبحث در سال ۲۰۱۰ وارد آمریکا شد و توانست استانداردهای آلایندگی این کشور را پاس کند. پس از دست به دست شدن بین دو نفر، یک نمایندگی خودرو در کارولینای شمالی این CLK GTR رودستر را خرید و در سال ۲۰۱۵ به نفر بعدی فروخت.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *