قطعات خودرو

خلاقیت مگنا در ساخت سیستم روشنایی منحصربه‌فرد و آینده‌نگرانه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودرو بانک، شرکت Magna یکی از سازندگان و تأمین‌کنندگان معروف قطعات در صنعت خودروسازی به حساب می‌آید که به تازگی از یک سیستم روشنایی جدید و خلاقانه رونمایی کرده است. این سیستم از قابلیت یکپارچگی با پنل‌های مختلف خودرو برخوردار است، البته به شرطی که پنل از نوعی رزین ترموپلاستیک ساخته شده باشد.

مگنا نمونه اولیه سیستم روشنایی خود را روی یک شاسی‌بلند لیفت‌بک قرار داده تا بدین ترتیب فناوری جدید خود را به نمایش بگذارد. این فناوری با نام Breakthrough Lighting شناخته می‌شود .

پنل خودرو از عمد بارنگ سیاه انتخاب شده تا چراغ‌ها به زیباترین شکل ممکن در آن نشان داده شود. زمانی که به درب عقب نگاه می‌کنید، هیچ مورد عجیبی به چشم نمی‌آید. اما با شروع توالی نورپردازی، چراغ‌های متعدد در پنل سیاه‌رنگ ظاهر می‌شوند. در ابتدای کار، یک نوار LED در قسمت بالای درب و سپس دو چراغ نارنجی در پایین آن ظاهر می‌شوند. در ادامه لوگوی مگنا با رنگ سفید روشن شده که البته می‌توان آن را خاموش کرد. در بخش پایین درب صندوق، قطعات شش ضلعی توپر و یا توخالی شروع به خودنمایی می‌کنند (حتی در قسمتی که به رنگ بدنه است).

 

 

تمام این چراغ‌ها از لحاظ طراحی و عملکرد قابل تنظیم و سفارشی‌سازی هستند. البته هدف ایجاد این سیستم روشنایی، جایگزینی آن با چراغ‌های نورافکن یا همان LED های اصلی در خودروهای معمولی نیست. از سیستم روشنایی مگنا می‌توان به عنوان چراغ‌های امضا، DLR، چراغ راهنما، چراغ پشتیبانی، چراغ ترمز و غیره استفاده کرد.

به طور کلی می‌توان گفت سیستم نورپردازی Magna وسیله‌ای برای برقراری ارتباط بین خودرو و پیرامون آن است. خودروهای برقی و خودمختار در آینده نه‌چندان دور به تجهیزات جدیدی برای انتقال وضعیت به راننده یا عابرین پیاده احتیاج پیدا می‌کنند و سیستم جدید مگنا به طور بالقوه می‌تواند پاسخگوی نیاز این خودروها باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *