قطعات خودرو

ایمن‌ترین خودروهای کارکرده برای رانندگان جوان در بازار جهانی

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، موسسه بیمه ایمنی بزرگراهی آمریکا IIHS و کانسومر ریپورتز CR با این موضوع کاملاً موافق هستند و به همین خاطر لیستی از بهترین خودروهای کارکرده برای رانندگان جوان را منتشر کرده‌اند. همان‌گونه که حدس می‌زنید ایمنی فاکتور مشترک بین این خودروهاست و به این فاکتور باید قابلیت اطمینان بالا و قیمت مناسب را نیز اضافه کرد. IIHS و CR لیست خود را به سه بخش بهترین انتخاب‌ها، انتخاب‌های کارکرده خوب و انتخاب‌های صفرکیلومتر خوب تقسیم کرده‌اند. قیمت نقش مهمی در این رتبه‌بندی بازی می‌کند.

در بین بهترین خودروهای کارکرده و کوچک برای جوانان، فورد سی مکس هیبرید ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ با حداکثر قیمت ۸۴۰۰ دلار در بالاترین رتبه قرار می‌گیرد. مزدا ۳ سدان و هاچبک با مدل ۲۰۱۴ و بالاتر که قیمت ۸۷۰۰ دلاری دارد در رتبه بعدی جا خوش کرده و شورولت ولت ۲۰۱۴ با قیمت ۱۰۵۰۰ دلار نیز رتبه سوم را کسب می‌کند.

در بخش بهترین خودروهای میان سایز نیز این سوبارو لگاسی ۲۰۱۳ و جدیدتر است که اول می‌شود و در بخش خودروهای بزرگ نیز این عنوان به تویوتا آوالون ۲۰۱۵ و مدل‌های بالاتر تعلق می‌گیرد. اگر به دنبال بهترین شاسی‌بلند کوچک برای فرزند خود هستید مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۴ و جدیدتر توصیه می‌شود و فورد اج ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ نیز چنین وضعیتی دارد. اگر یک مینی ون می‌خواهید بهتر است تویوتا سی نا مدل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۸ را انتخاب کنید.

در بخش انتخاب‌های کارکرده خوب برای جوانان این خودروها بهترین‌های هر نوع بدنه هستند: مزدا ۳ مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، تویوتا پریوس V مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴، فورد تاروس مدل ۲۰۱۱ و نیسان روگ مدل ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰.

خودروهای کوچک مدل سال قیمت

 

فورد C-Max هیبرید ۲۰۱۴-۱۵ $۸,۴۰۰

 

مزدا ۳ سدان یا هاچ بک ۲۰۱۴ یا جدیدتر $۸,۷۰۰

 

شورولت ولت ۲۰۱۴ $۱۰,۵۰۰

 

سوبارو ایمپرزا ۲۰۱۵, ۲۰۱۸-۲۰ $۱۱,۰۰۰

 

تویوتا کرولا هاچ بک ۲۰۱۹ یا جدیدتر $۱۸,۷۰۰

 

هوندا اینسایت ۲۰۱۹ یا جدیدتر $۱۹,۸۰۰

 

سوبارو کراس ترک ۲۰۱۸ یا جدیدتر $۱۹,۹۰۰

 

خودروهای میان سایز مدل قیمت

 

سوبارو لگاسی ۲۰۱۳ یا جدیدتر $۸,۳۰۰

 

سوبارو اوت بک ۲۰۱۳ یا جدیدتر $۸,۸۰۰

 

فولکس واگن پاسات ۲۰۱۵, ۲۰۱۷ $۱۰,۴۰۰

 

مزدا ۶ ۲۰۱۴-۱۹ $۱۰,۸۰۰

 

تویوتا پریوس V ۲۰۱۵-۱۷ $۱۲,۴۰۰

 

لینکلن MKZ ۲۰۱۵ یا جدیدتر $۱۳,۲۰۰

 

ولوو S60 ۲۰۱۸ $۱۹,۱۰۰

 

آئودی A6 ۲۰۱۶-۱۹ $۱۹,۴۰۰

 

خودروهای بزرگ قیمت

 

تویوتا آوالون ۲۰۱۵ یا جدیدتر $۱۵,۷۰۰

 

هیوندای جنسیس ۲۰۱۶ $۱۸,۱۰۰

 

شاسی بلندهای کوچک قیمت

 

مزدا CX-5 ۲۰۱۴ یا جدیدتر $۱۰,۲۰۰

 

هوندا CR-V ۲۰۱۵ یا جدیدتر $۱۴,۹۰۰

 

هیوندای کونا ۲۰۱۸, ۲۰۲۱ $۱۸,۱۰۰

 

مزدا CX-3 ۲۰۱۹ $۱۹,۲۰۰

 

ولوو XC60 ۲۰۱۷ $۱۹,۴۰۰

 

شاسی بلندهای میان سایز قیمت

 

فورد اج ۲۰۱۵, ۲۰۲۰ یا ساخت یعد از می ۲۰۱۵ $۱۲,۹۰۰

 

نیسان مورانو ۲۰۱۵ یا جدیدتر $۱۴,۷۰۰

 

شورولت اکویناکس ۲۰۱۷ $۱۵,۶۰۰

 

GMC تراین ۲۰۱۷ $۱۶,۰۰۰

 

لکسوس NX ۲۰۱۵ یا جدیدتر $۱۶,۷۰۰

 

هیوندای سانتافه ۲۰۱۷-۱۹ یا ساخته شده بعد از مارس ۲۰۱۶ $۱۷,۸۰۰

 

تویوتا هایلندر ۲۰۱۴ یا جدیدتر $۱۷,۸۰۰

 

مینی ون ها قیمت

 

تویوتا سی ینا ۲۰۱۵-۱۸ $۱۴,۷۰۰

 

کیا سدونا ۲۰۱۷ $۱۵,۲۰۰

 

هوندا اودیسه ۲۰۱۷, ۲۰۲۰ یا جدیدتر $۱۷,۱۰۰

 

در بخش خودروهای صفرکیلومتر، تمامی مدل‌های توصیه شده بالاترین امتیاز ایمنی IIHS را دریافت کرده‌اند و به‌صورت استاندارد با ترمز اضطراری خودکار عرضه می‌شوند. این خودروها در بحث قابلیت اطمینان، تست‌های هندلینگ اضطراری و قدرت ترمز امتیازهای متوسط به بالای CR را کسب کرده‌اند. در این بخش بهترین خودروها برای جوانان شامل مزدا ۳، سوبارو لگاسی، شورولت تریل بلیزر، هیوندای سانتافه و هوندا اودیسه هستند.

اگر در کشور خودمان پدری بخواهد برای فرزند خود خودرویی کم‌هزینه، ارزان‌قیمت و ایمن انتخاب کند تقریباً گزینه‌ای نخواهد داشت! اما درهرحال باید به گزینه‌هایی اشاره‌ کنیم که اگرچه ایمن نیستند و ساختار آن‌ها با چند ده سال پیش بازمی‌گردد اما هزینه‌های کمتری را به خانواده و جوانان تحمیل می‌کنند. مدل‌های گوناگون پراید به ویژه نسخه هاچبک یا همان ۱۱۱ با قیمت‌های ۱۰۰ تا ۱۹۰ میلیون تومان، تیبا صندوقدار و تیبا ۲ هاچبک با قیمت بین ۱۴۰ تا ۲۰۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و ۵ با قیمت ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان و… جزو خودروهایی هستند که جوانان می‌توانند در بازار کنونی انتخاب کنند و البته باید دانست این خودروهای کارکرده در بحث هزینه‌ها نیازمند توجه بیشتری خواهند بود ولی اگر گزینه‌ای بی‌دردسرتر و کم‌هزینه‌تر بخواهید پراید و تیبا خودروهای کم استهلاک‌تری خواهند بود هرچند از نظر طراحی و ایمنی از ۲۰۶ عقب‌تر می‌مانند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است