قطعات خودرو

«تکمیل و جمع‌آوری خودروهای کف» جایگزین هدف «جهش تولید» شد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از «اخبار خودرو»،عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور گفت: «هدف و سعی خودروسازان بر افزایش تیراژ است اما به‌دلیل فقدان نقدینگی در صنعت قطعه‌ به‌نظر می‌رسد تکمیل و جمع‌آوری خودروهای کف تا پایان سال در اولویت قرار بگیرد.»

سعید صبوری افزود: «تاخیری که در تامین نقدینگی موردنیاز برای خرید مواد اولیه اتفاق می‌افتد، موجب بروز وقفه در روند تولید و در نهایت افت تیراژ تولید خودروهای کف خواهد شد.» وی درخصوص عوامل موثر بر کاهش نقدینگی و راهکارهای تامین نقدینگی گفت: «اخذ سود 18درصدی بانکی، ترهین 10درصد مبلغ تفاهم‌نامه خرید دین و مطالبه انواع وثیقه و مدارک ازجمله موانع بانکی هستند که دریافت مطالبات از خودروسازان و تامین نقدینگی را برای سازندگان قطعه دشوار می‌کنند.»

صبوری با بیان اینکه تامین قطعات، تدوام روند تولید خودرو و افزایش تیراژ نیازمند نقدینگی و زمان است، تصریح کرد: «با روند کنونی ازجمله وجود هزینه‌های سربار، افزایش تیراژ و حذف قرعه‌کشی در سال آینده محقق نخواهد شد.» عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با اشاره به ضرورت‌های تغییر روند قیمت‌گذاری در صنعت خودرو، بیان کرد: «در صورت ادامه قیمت‌گذاری دستوری، طی سال آینده 40 تا 50 درصد بر زیان خودروسازان افزوده خواهد شد اما اگر آزادسازی قیمت‌ها و سودآوری مناسب برای صنعت خودرو عملیاتی شود، حداقل 5 سال زمان نیاز است تا زیان‌ 80 تا 90 هزار میلیارد تومانی وارده بر این صنعت از ناحیه قیمت‌گذاری دستوری به صفر برسد.»

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *