قطعات خودرو

خودکفایی در تولید ماشین آلات معدنی را با تولید قطعه آغاز کنیم

مهرداد اکبریان رئیس انجمن سنگ آهن ایران در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: خبری از تولید انبوه ماشین آلات معدنی در کشور نیست، بلکه حتی محصولات مورد استفاده برای معادن داخلی هم از طریق  نماینده‌های فروش و واردات هستند که فعالیت می‌کنند اما خبری از تولید وسیع نیست و تامین ماشین آلات مورد نیاز بخش راهسازی یا معدنی نیست.

اکبریان گفت: در بخشی از صنایع و تجهیزات، در حوزه معدن داخلی سازی و مورد حمایت فعالان این بخش قرار گرفت اما متاسفانه در شرایط فعلی کیفیت و تیراژ تولید این دسته از ماشین آلات در برخی بخش‌ها، کفاف نیاز داخل را نمی‌دهد. با توجه به گسترش فعالیت‌های معدنی این نیاز نسبت به قبل بیشتر هم شده است.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران درباره راهکار حل این مشکل اظهار کرد:  راه حل  جبران کمبود ماشین آلات معدنی را پیدا کردیم و پیش از این هم به مسئولان دولتی ارائه کردیم. برای حل این مشکل و در مراحل ابتدایی می‌توان با تولید قطعه این فرآیند را آغاز کرد و به مرور زمان  این تعداد قطعات تولید داخل را افزایش دهند تا زمانی که این تعداد قطعه تولید به حد مطلوبی برسد و ما بیش از ۸۰ درصد یک محصول را در داخل تولبد کنیم. 

این مقام مسئول گفت: برای خودکفایی در بخش تولید ماشین آلات معدنی، نباید یک شبه این مسیر را طی کرد بلکه علاوه بر انجام واردات برای تامین نیاز داخل، باید تولید داخل را حمایت کرد و به مرور از میزان واردات دستگاه های معدنی جلوگیری کرد.

رئیس انجمن سنگ آهن ایران ادامه داد: خرابی هر یک از این ماشین آلات علاوه بر هزینه زیاد تعمیر، می‌تواند هزینه زیادی را به دلیل ایجاد توقف در روند تولید به واحد معدنی تحمیل کند. با توجه به بار هزینه سنگین اشاره شده در حوزه استفاده از ماشین آلات و تجهیزات فرسوده به هیچ عنوان به نفع واحد‌های معدنی نیست و ممکن است فشار و مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است