قطعات خودرو

درباره موسسه خیریه و گروه امداد صنف

مسئول موسسه مدینه الزهرا(س) در گفتگو با «قطعات خودرو» :

ساخت 54 مدرسه  توسط گروه امداد صنف درکشور

پشت بعضی از کلمات حس عجیبی پنهان است. کلماتی مانند نیکوکاری، خیرین، مهربانی، ایثار ،کمک به دیگران، لبخند، آرزوهای خوب، مدرسه سازی  و…

پشت بعضی کلمات حس خوبی پنهان شده گاهی می‌توانی پشت آن کلمات سنگر بگیری می‌توانی به آنها تکیه کنی و بال و پربگیری. می‌توانی به آنها افتخارکنی  می‌توانی قدرت بگیری.

در کنارمجمع خیرین مدرسه ساز کشور و خیرین مدرسه سازشهر تهران، صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو هم تاکنون موفق به ساخت 54 مدرسه درکشور شده اند.

“سیدمحمد شیرازی” مسئول موسسه مدینه الزهرا(س) درمورد اینکه چرا تاکنون ساخت مدارس توسط صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو رسانه ای نشده به خبرنگار” قطعات خودرو”می‌گوید: هر چند فعالیت‌های موسسه مدینة الزهرا(س) در حوزه ایتام و مدرسه‌سازی رسانه ای نشده اما اتحادیه لوازم یدکی تهران رتبه اول مدرسه‌سازی را در بین صنوف کشورکسب کرده است.

ساخت 54 مدرسه  توسط گروه امداد صنف درکشور

 وی با اشاره به اینکه اصناف به دلیل روحیه نوع دوستی و دین باوری در بیشتر امورخیریه وعام المنفعه پیشتازند می‌گوید: گروه امداد صنف با کمک‌های نقدی خیران داخل و خارج از کشور، تاکنون موفق به ساخت 54 مدرسه  2 تا 20 کلاسه در شهرهای مختلف کشورشده اند. البته برخی از همکاران به صورت انفرادی مدارسی را ساخته اند که می‌توان به “خانواده مرحوم دامیار” که مدرسه‌ای درشهر قم ساخته‌اند و “خداداد صفایی “که 5 مدرسه در استان اصفهان ساخته و 2 باب مدرسه دیگر درسیستان و بلوچستان دردست ساخت دارد و 2 خیر و نیکوکار دیگرکه درحال ساخت 2مدرسه درخوزستان هستند و نمی‌خواهند نامشان فاش شود.

شیرازی با بیان اینکه “موسسه مدینه الزهرا(س)” در2 بخش فعالیت می‌کند می‌گوید: یک بخش مربوط به ایتام است و بخش دیگر گروه امدادصنف است که خدمات ساخت مدرسه درمانگاه و مراکز درمانی و غیره رابرعهده دارد.

فعالیت گروه امداد صنف درجهاد کشاورزی

 وی ادامه می‌دهد: گروه امداد صنف از سال ۵۸  و پیروزی انقلاب کار خود را شروع کرد و در بخش جهاد کشاورزی برای کمک به کشاورزان  در برداشت محصول در روستاهای اطراف تهران مانند ورامین و روستاهای دیگر فعالیت می‌کردند.

فعالیت گروه امدادصنف درجبهه های جنگ تحمیلی

 شیرازی می‌گوید: در ایام جنگ تحمیلی اعضای صنف ما در قالب هئیت کارشناسی به انبارهای قطعات یدکی در قرارگاه های کربلا و نجف اعزام شدند  و در انبارهای سپاه و ارتش به منظم کردن و چیدن قطعات خودروها فعالیت کردند  وبه نیروها درمورد چگونگی استفاده از قطعات توضیح می‌دادند.

بازسازی مناطق جنگ زده به فرمان امام

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه امداد پس ازپایان جنگ تحمیلی می‌گوید: زمانی که امام خمینی(ره) فرمودند باید مناطق جنگ‌زده بازسازی شود و دستور این کار را صادر کردند ما به خرمشهررفتیم و بازسازی را ازخرمشهر شروع کردیم و این قدم اول برای بازسازی مناطق جنگی بود.

شیرازی اضافه می‌کند: در آن زمان موفق شدیم ۴ مدرسه در آنجا بسازیم اسم اولین مدرسه‌ای که در خرمشهرساختیم “شهید ساعت‌چی” بود که با کمک  پدر شهید ساخته شد. با مدیریت گروه امداد مدارس مقاطع  ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان دخترانه وپسرانه وهمچنین نمازخانه‌هایی ساخته شد.

مدرسه سازی در مناطق زلزله زده

شیرازی به وقوع  زلزله‌ رودبار ومنجیل  اشاره می‌کند و می‌گوید: سال ۶۹  زلزله بزرگی در رودبار و منجیل رخ داد و گروه امداد صنف  2 باب مدرسه همچنین یک مرکز بهداشت و درمان به نام حضرت فاطمه زهرا(س) در منجیل ساختند همچنین مسجدی که تخریب  شده بود را تعمیر ومرمت کردیم و به دنبال آن در زلزله‌هایی که در “ارسنجان استان فارس”، “همدان”، “بجنورد”  و “جاجرم” رخ داد نقش گروه امداد صنف برای بازسازی و ساخت مدارس  و درمانگاه‌ها پررنگ بود.

به عنوان مثال در زلزله ای که درشهرستان “رزن” از توابع همدان به وقوع پیوست در روستاهای رزن چندین مدرسه ساخته شد. در مورد بعدی برای ساخت یک مدرسه به بجنورد رفته بودیم اما  ۱۲ مدرسه در آنجا ساختیم و جالب این بود که زمانی که دوستان‌مان را برای افتتاح مدارس می‌بردیم یک نفر بانی می‌شد و مدرسه دوم ساخته می‌شد به این ترتیب، جمع مدارس ساخته شده به ۱۲ باب  رسید.حتی اهالی” شهرستان جاجرم” هم اطلاع دادند که شهرما هم از زلزله آسیب دیده و گروه امداد صنف درجاجرم حضور یافته و  با کمک اهالی مدارسی در آنجا ساخته شد.

وی به وضعیت کنونی مدرسه‌سازی گروه امداد صنف اشاره می‌کند و ادامه

 می‌دهد: پنجاه وچهارمین مدرسه  را در “روستای شاوور” در شهرستان شوش که اوایل امسال از سیل آسیب دیده بود ساختیم و تحویل دادیم. دو مدرسه دیگر در “روستای دستگرد بنت نیکشهر” و” منطقه جاسک” در سیستان و بلوچستان در دست ساخت است.

روز افتتاح مدارس بهترین خاطره برای خیرین است

بهترین خاطره مسئول موسسه مدینة الزهرا(س) ازساخت مدارس درنقاط مختلف  کشور برمی‌گردد به زمان افتتاح مدارس. وی می‌گوید: روزی که یک مدرسه افتتاح می‌شود و بچه ها روز اول با شور و شوق وارد مدرسه می‌شوند  وبا  شادی و نشاط و نگاه معصوم‌شان به ساختمان مدرسه جدید نگاه می‌کنند و لبخند می‌زنند بهترین خاطره و لذت برای خیرین مدرسه ساز است.

شیرازی ادامه می‌دهد: لحظاتی که خود اهالی روستاهای مناطق محروم دست در دست خیرین به پیشرفت و تعالی محل زندگی شان کمک می‌کنند نیز از خاطرات خوب خیرین است وعلاقه‌مندی و استقبال آنها  نشان می‌دهد که چه مردم خوبی داریم.

 دلجویی از خانواده شهدای اصناف

سید محمد شیرازی خود را یکی از خادمان مدرسه‌سازی در کشورو موسسه خیریه مدینة الزهرا(س)می‌داند و می‌گوید:  گروه امداد صنف لوازم یدکی سالهاست که ازخانواده‌های شهدای صنف تجلیل می‌کند و اعضای صنف درسال های گذشته در روزهای دهه فجر روبه‌روی مسجد اکباتان جمع می‌شدیم و با ۳ دستگاه مینی‌بوس به منزل شهدا می‌رفتیم اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا  نمی‌توانیم به خانواده‌های شهدا سرکشی کنیم اما لوح تقدیر با یک دسته گل و شیرینی به خانه‌هایشان می‌فرستیم.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است