قطعات خودرو

در تحقق رشد تولید کیفیت محور ارزیابی عملکرد اهمیت دارد

به گزارش قطعات خودرو به نقل از اخبار خودرو، یکی از مهمترین جنبه های مدیریت بازرگانی، بخش تولید و بخش مالی، ارزیابی عملکرد کارکنان و ایجاد همکاری است. مدیریت در سازمان ها و افراد سابقه ای طولانی دارد و یکی از مهم ترین موارد و دغدغه های مدیران باتجربه است که بدانند چه چیزی شروع به ایجاد می کند و این اهمیت مدیریت امنیت، ثبات و بقای سازمان ها را نشان می دهد.

 

 

بدیهی است لزوم نظارت و توصیه به ایجاد یک سیستم نظارتی دقیق و به روز به معنای بی اعتمادی به مدیران و کارکنان سازمان نیست، بلکه برای داشتن یک سازمان عالی نظارت بر فرآیندهای مختلف و نظارت ضروری است. آنها را همچنین لازم است و این امر مهمی است، نحوه نظارت به گونه ای که دلایل بهبود، ارتقا و تعالی سازمان نیز برآورده شود و نظارت و کنترل به عنوان مانعی در راه پیشرفت و توسعه سازمان ذکر نشود.
برای این منظور و بهبود کارایی سیستم های تولیدی؛ هماهنگی استراتژیک؛ نظارت و نظارت ضروری است. آره، هماهنگی و نظارت بر کار مطابق با بهبود مستمر یک فرآیند تحقیقاتی است و در زمان اجرا باید از اصول علمی تحقیق استفاده شود. بنابراین متولی این امور باید در هر سازمانی مشخص شده و در حین نظارت و هماهنگی اجرای این طرح با فرهنگ مناسب در جایگاه «مشاور» و «راهنما» ظاهر شود. زیرا نظارت اطلاعات مفیدی را برای مدیریت موثر فراهم می کند.
پیتر دراکر در مورد مشکلات احتمالی در نظارت، نظارت و ارزیابی می‌گوید: «اندازه‌گیری عملکرد سنتی برای ارزیابی کسب‌وکار کافی نیست. دلیل اصلی اینکه ارزیابی سنتی نمی‌تواند نیازهای جدید کسب‌وکار را برآورده کند این است که شاخص‌ها ناقص و ضعیف هستند.
از این حیث، استقرار سیستم های ارزیابی عملکرد در بخش های تولیدی و بنگاه های تجاری، علاوه بر نظارت بر فعالیت های سازمان بر اساس قوانین و مقررات، به ارزیابی بهره وری هر سازمان و کمک به تقویت سازمان ها و ارتقای بهره وری سازمانی کمک می کند.
واضح است که برای دستیابی به توسعه سازمانی در هر سازمانی باید انگیزه رهبران سازمان ایجاد کرد و اصول و مشکلات را شناخت تا در حین اجرا با مشکل مواجه نشویم. البته عملکرد سیستم تشویقی برای حفظ و تشویق کارکنان به رعایت قوانین، قوانین و مقررات بسیار مهم است.
بنابراین، برای بهبود فرآیند تولید و تحقق بخشیدن به بهبود تولید کیفیت محور. نظارت استراتژیک بر عملکرد سیستم مورد نیاز است و از این حیث، سازمان ها به طور مستمر بر فرآیندها در همه زمینه ها نظارت می کنند. با اجرای برنامه های نظارتی؛ نحوه اجرای قوانین و مقررات و ارزیابی عملکرد بخش‌های مختلف در تمامی سطوح سازمان. با توجه به اینکه می توان کمبودها را برطرف کرد و در کوتاه ترین زمان ممکن به اهداف سازمانی دست یافت.
سیستم های نظارتی جدیدی در سازمان های پیشرو ایجاد شده است که استفاده از آنها نظارت را تسهیل می کند و دقت را افزایش می دهد. در سازمان هایی از این دست، نظارت مستمر، نظارت و ارزیابی و اعمال قوانین بدون تبعیض از مهم ترین عوامل نهادینه سازی توسعه مستمر است.
با اعمال کنترل های به موقع در حین پایش عملکرد، آشکارسازی نارسایی ها و ضعف ها در حوزه های مدیریتی، می توان با نظارت مستمر این موارد را شناسایی و با آسیب شناسی بخش های مختلف، نقاط ضعف و نقص احتمالی را برطرف و نسبت به بهبود آنها اقدام کرد. مهم ترین نکته در این زمینه این است که نظارت راهبردی بر عملکرد سیستم نیازمند سازوکارها و سیستم های دقیق و قابل اعتمادی برای دستیابی به اهداف و استراتژی های بهبود مستمر و ارزش آفرینی است و مدیریت اصولی و سیستماتیک این مکانیسم ها و سیستم ها ضروری است. یکی از حلقه های زنجیره ارزش آفرینی در سازمان های پیشرو و مدرن است و نقش مهمی در توسعه پایدار در چارچوب نظام مدیریت بخش های تولیدی ایفا می کند.

نکته حائز اهمیت در مبحث نظارت راهبردی بر عملکرد سیستم برای بهبود مستمر در بخش های تولیدی و بنگاه های اقتصادی ، دستیابی به ارتقای کیفی محصولات تولید داخل است و در نهایت منجر به تولید کالای استاندارد و مرغوب که تضمین کننده ایمنی و سلامت جامعه می باشد ، خواهد شد.

 

لذا نظارت بر کنترل کیفیت و ارزیابی این شاخص در مبادی تولیدی ، علاوه بر اینکه حقوق مصرف کنندگان را تامین می نماید، موجب افزایش تولید در کشور ، توسعه صادرات و حرکت رو به جلو در مسیر رشد تولید است ؛ بنابراین برای بهبود مستمر و دستیابی به رشد تولید کیفیت محور ، ایجاد ساز وکارهای مناسب برای نظارت بر عملکرد سیستم های تولیدی از سوی مدیران بخش های تولیدی و بنگاه های اقتصادی بسیار راهگشاست .

 

* شهرام شیرکوند – حائز سی رتبه برتر در جشنواره های بین المللی وملی مطبوعات و خبرگزاری‌های کشور

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *