قطعات خودرو

در حاشیه نمایشگاه مونیخ/ تغییر دهنده قواعد بازی از نظر مدیر عامل فولکس

به گزارش سایپانیوز، هربرت دیئس مدیر عامل خودروسازی فولکس و اگن ای جی خودران ها [خودروهای بدون نیاز به راننده] هستند که قواعد بازی را تغییر می دهند نه خودروهای برقی. سال 2035 را سال پایان موتورهای بنزین سوز می دانند. این در حالی است که سرعت فراگیر شدن خودروهای برقی نیاز به حمایت حکومت ها و آمار واقعی فروش [استقبال مشتریان] دارد.

دیئس پیش از آغاز نمایشگاه بین المللی خودروی مونیخ گفت: «سواری با خودروهای بدون نیاز به راننده طوری صنعت خودرو را دچار دگرگونی می کند که در گذشته سابقه نداشته است. گذار از خودروهای بنزینی به برقی به مراتب نسبت به خودران شدن خودروها کاری آسان تر است. آن چه بازی را به معنی واقعی تغییر می دهد نرم افزارها و راندن بدون نیاز به راننده است.»

این سخنان دیئس در حالی منتشر می شود که فشار کمیسیون اروپا بر صنعت خودرو در حال افزایش است و در ماه ژوئیه پیشنهاد کرده است فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی از سال 2035 به بعد ممنوع شود.

روز جمعه هفته گذشته، سازمان غیرانتفاعی گرین پیس Greenpeace و دوچه اومولتیلف Deutsche Umwelthilfe گفته بودند که علیه خودروسازان آلمانی از جمله فولکس واگن شکایت می کنند مخصوصاً اگر سیاست های خود را برای کاهش گرمای زمین تغییر ندهند.

دیئس پیش از افتتاحیه نمایشگاه مونیخ با فعالان و هواداران گرین پیس رو به رو شد و به آنها گفت هدف فولکس واگن پیشی گرفتن از تسلا به عنوان بزرگترین خودروساز برقی دنیا تا سال 2025 است.

فولکس واگن استارت آپ آرگو ای آی Argo AI‌ را که در زمینه تولید نرم افزارهای خودران فعالیت می کند، خریده است. آرگو ای آی یکی از رقبای سرسخت وایموی گوگل است.

خودروسازان سنتی و دیرینه میلیاردها دلار برای تحقق رؤیای خودران صرف کرده اند اما همچنان ربوتاکسی ها [تاکسی های رباتی بدون نیاز به راننده] به دلایل فنی و حقوقی با موانع بزرگی رو به رو هستند. هنوز هیچ خودروسازی نتوانسته است خودرویی عرضه کند که سطح 5 خودران را داشته باشد که در آن هیچ نیازی به حضور یا کنترل راننده نیست.

فولکس واگن برنامه ریزی کرده است که تا سال 2030 محصولاتی به ارزش 1.2 هزار میلیارد یورو [ 1.43 هزار میلیارد دلار] به فروش برساند که یک چهارم بازار حمل و نقل جهانی است.

دیئس می گوید: «تا سال 2030 فقط حدود 85 درصد از کسب و کار فولکس خودروهای شخصی و اجاره ای خواهند بود. 15 درصد باقیمانده از نوع شاتل یا خدمات حمل و نقل برنامه ریزی شده اند.» فولکس اخیراً بزرگترین کمپانی اجاره خودروی اروپا یعنی یوروپکار Europcar را خریداری کرده است.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *