قطعات خودرو

در زمستان بازار خودرو

رخ نمایی سايپا با شاهين

“شاهين” تازه وارد گروه خودروسازی سايپا كه قرار است زمستان امسال تحویل مشتریان شود، بازار خودروی كشور را متحول خواهد كرد. اين خودرو در سخت ترين شرايط تحريمی كشور با همت مهندسان داخلی در سایپا طراحی و توليد شده است و با تمام چالش ها و عدم همكاری شركت های خارجي، سايپا توانست خودروی شاهين را مطابق با استانداردهای 85 گانه داخلی و در سطح استانداردهای اروپایی، طراحي و به مرحله توليد انبوه نزديك كند.

استقبال و اعتماد مشتریان

 اين خودرو نيامده به بازار، توانست متقاضيان خريد خودرو را به خود جذب كند. به گونه ای كه در طرح اخير پيش فروش محصولات سايپا بیش از 100هزار نفر برای اين خودرو ايرانی ثبت نام كردند.

مديران سايپا، استقبال برای ثبت نام خودروی جديد اين گروه خودروسازی را اتفاقی مثبت برای صنعت خودرو ارزيابی كرده و اظهار داشتند مردم ضمن اعتماد به خودروی داخلی به اين باور و يقين رسيدند كه شاهين بر اساس سلايق و علايق مردم طراحی شده است و شايد بتوان گفت كه شاهین تعریفی مدرن و متفاوت از سدان ایده آل برای خانواده های ایرانی است.

 از اين رو گروه خودروسازی سايپا اطمينان داده است كه خودروی شاهين با كيفيت مناسب در اختيار مردم قرار گيرد، تا فصلی نو از توليدات ملی در بازار خودرو، آغاز شود.

یک محصول ایرانی

92 درصد قطعات خودروی شاهين ساخت قطعه سازان داخلی است و اگر  توليد برخی از قطعات، توجيه اقتصادی داشت و يا كشور با فقدان برخی از مواد اوليه كه بعضا مواد معدنی است روبرو نبود، درصد داخلی ساز بالاتر بود.

تامین بیش از 92 درصد قطعات این خودرو در داخل کشور موضوعی است که می‌توان از دو زاویه به آن اشاره كرد؛

  • اول این‌که باتوجه به سطح تکنولوژیکی این خودرو، قطعه‌سازان داخلی توانسته‌‌اند با ارتقاء سطح دانش فنی خود، قطعاتی با کیفیت و تکنولوژی بالاتر نسبت به گذشته تولید کنند که در نهایت موجب رشد سطح قطعه‌سازان داخلی شده است.
  • در نگاه دوم می‌توان گفت تامین بخش عمده قطعات این خودرو در داخل، به معنی کاهش وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی و كاهش ارزبری این محصول است.

امکانات رفاهی، قابلیت های فنی

شاهین، نخستین سدان بر پایه پلت فرم SP100 است. اين سدان خانوادگی قرار است با دو کیسه هوا، سانروف، ترمزهای دیسکی، سیستم روشنایی در روز (Daylight)، سنسور نور و پارک و دوربین عقب، نمایشگر لمسی، فرمان برقی، آینه های تاشو برقی، استارت دکمه ای، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS و … وارد بازار شود.

شاهین همانطور که در گذشته نیز گفته شد، با پیشرانه 1.5 لیتری توربو با حداکثر توان 110 اسب بخار و حداکثر گشتاور 165 نیوتن متر روانه خیابان های كشورمان خوادشد.

سدان شاهين آخرين مدل از توليد خودروی ملي گروه خودروسازی سايپا نيست و قطعا در آينده نزديك خانواده‌ای از پلت‌فرم SP100 توليد خواهد شد كه اين امر نشان از انطباق‌پذیری پلت‌فرم شاهين با سگمنت‌های مختلف دارد؛ استراتژيی که بسیاری از خودروسازان جهان در پیش گرفته‌اند.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است