قطعات خودرو

راه حلی به نام خودروی برقی ! از آلودگی هوا تا بهینه‌سازی مصرف

خودروی برقی

رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در راستای  بهینه‌سازی مصرف سوخت، واردات خودرو‌های برقی را توجه به مصرف روزانه ۱۲۰ میلیون لیتر بنزین ضروری دانست.

وی با بیان این امر که بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از موارد بسیار مهم در برنامه‌ توسعه کشور است بیان کرد: طبق برنامه بهینه‌سازی مصرف سوخت باید سالانه رقم بالایی از این طریق عایدی نصیب کشور شود و می‌توان این مبلغ را در گسترش زیرساخت‌های نفتی و گازی سرمایه‌گذاری کرد؛ اما دولت در لایحه بودجه، توجه ویژه‌ای به این مهم نکرده است. با این وجود ما در زمان بررسی لایحه در صحن علنی به موضوع مهم بهینه‌سازی ورود خواهیم کرد.

پیش از این حجت‌الله فیروزی  عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، واردات خودروی برقی را راه حلی برای رفع مشکل ناترازی در عرضه و تقاضای بازار خودرو و نیز رفع مشکل آلودگی هوا دانسته و بیان کرده بود: براساس گزارشات ارائه شده، مذاکراتی با چین برای واردات خودروهای برقی شده و ظاهرا به توافقاتی هم رسیده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان  افزایش بازدهی بخاری‌های خانگی و سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر از دیگر موضوعاتی است که قوانین متعدد برای آن‌ها به تصویب رسیده، افزود خاطر نشان شد:  با این وجود دولت باید اجرای این قوانین را جدی بگیرد، البته برای کاهش ناترازی در کوتاه مدت نمی‌توان کاری جز صرفه‌جویی انجام داد، اما در میان مدت باید از مسیر بهینه‌سازی مصرف سوخت و تعویض دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی ناترازی را کاهش داد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *