قطعات خودرو

رسته ماشین آلات راه‌سازی، نیازمند اتحادیه مستقل

مدیرعامل مجتمع تجاری کاترپیلاردر گفتگو با قطعات خودرو:


مدیرعامل مجتمع تجاری کاترپیلار معتقد است تعداد افرادی که دررسته ماشین آلات و قطعات راهسازی و معدنی فعالیت می کنند به اندازه ای است که نیاز مبرم به داشتن یک اتحادیه مستقل احساس می شود.
ساسان اکرامی با اشاره به اینکه هر صنف یک سری مشکلات دارد ودر مقابل می تواند راهکارهایی برای حل مشکل ارائه کند گفت: مشکلات رسته ماشین آلات راهسازی بامشکلات قطعات خودروهای سبک خیلی متفاوت است و فکر می‌کنم 2 تا 3 هزار نفری که در رسته راهسازی فعالیت می کنند صد در صد نیاز به یک اتحادیه دارند.
وی افزود: اگر اتحادیه مستقلی داشته باشیم می‌توانیم از هم صنفی ها و کسبه بخواهیم که در جلسات شرکت کنند و یا کاندید هئیت مدیره شوند ولی وقتی اتحادیه به آن بزرگی می‌شود دیگر انگیزه ای برای کسی باقی نمی گذارد.
اکرامی گفت:

همیشه اعتقادم این بوده که بچه های راهسازی توان مالی کافی برای خریدن باشگاه، زمین ،ورزشگاه و.. را دارند واگر این صنف باشگاهی داشته باشد اعضا می توانند آخر هفته ها، آخر ماه و در هر مناسبتی دور هم جمع شوند و مراسمی داشته باشند یا ورزش کنند. به نظرم این حداقل کاری است که می توان انجام داد تا اعضا در آن مجموعه ای که متعلق به خودشان است فعالیت کنند و مشکلات، خوشحالی ها و احیانا ناراحتی هایشان را در میان بگذارند.
وی با اشاره به اینکه اعضای فعلی اتحادیه زحمات زیادی می کشند و همه ما به آنها احترام می گذاریم واز همه تشکر می کنیم گفت:

در حال حاضر اتحادیه به شکل بسیار سنتی اداره می شود وکار مهمی جز صدور جواز انجام نمی دهند. در اتحادیه قبلی ماهیچ نتیجه ای نگرفتیم و نخواهیم گرفت .در چند سال گذشته اتحادیه فقط چند باربا ما تماس گرفته که سیل یا زلزله آمده است و شما پول بدهید.
به گفته مدیرعامل مجتمع تجاری کاترپیلار اگر قرار است کار به جایی نرسد انرژی گذاشتن در آن کار بیهوده است فقط سختی رفت و آمدش برای افراد می ماند.


تفاوت مشکلات رسته قطعات راه سازی با مشکلات رسته های قطعات خودروهای سبک


اکرامی با اشاره به مشکلات صنف راهسازی گفت: مشکل دیگری که صنف راهسازی دارد مشکل بازار است بازار قطعات مشکلات وحشتناک داخلی دارد از طرفی مشکلات صنف راه سازی با مشکلات داخلی صنف خودروهای سبک خیلی فرق دارد و ما در حال حاضربا ۲۰۰ -۳۰۰ عضو هم میتوانیم یک اتحادیه بزنیم و درصورتی که اتحادیه مستقل خودمان را داشته باشیم می دانیم چه کسانی را به عنوان نماینده به دارایی بفرستیم تا بتواند مشکلاتمان را حل کند.
وی تاکید کرد: یکی از تفاوت هایی که صنف ما با صنف ماشین آلات سبک دارد این است که کار ما به صورت اعتباری است به عنوان مثال در حال حاضر من بدون داشتن هیج تضمینی ازچندین شرکت حدود 10 میلیارد تومان طلب دفتری دارم و اگر اینها پول ما را ندهند( تا امروز هم چند شرکت پول ما را نداده اند) باید کسی یا جایی باید باشد که مراجعه کنیم اما این مشکل در صنف ماشین آلات سبک کمتر است چراکه حساب آنها نقدی است.
وی با بیان مثالی ادامه می دهد: عرف کار ما این است که یک شرکت درخواست ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان قطعه برای کامیون و اتوبوس یا باربری می دهد درصورتی که مبلغ را تسویه کنند مشکلی نیست اما اگر ندهد نمی دانیم چه کنیم؟ پس باید کسی باشد که در دادگاه بتواند حق ما را بگیرد یا در دارایی واقعیت فروش اعتباری ما را توضیح دهد.


تشویق اعضا به شرکت در انتخابات


اکرامی گفت: در دوره های گذشته اعضا را برای شرکت در انتخابات بسیار تشویق می کردم امسال هم اعلام کردیم که صندوق بیاورند و حتی کمکشان می کنیم تا رای گیری انجام شود اما واقعیت این است که چشم‌اندازی برای آینده متصور نیستیم.
ساسان اکرامی مدیرعامل مجتمع تجاری کاترپیلار در رسته قطعات راهسازی فعالیت می کند و از22 سال پیش مدیریت حدود ۳۰۰ واحد را برعهده دارد.
مجتمع کاترپیلاربزرگترین و معروفترین مجتمع تجاری ایران در رسته راه‌سازی است.

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است