قطعات خودرو

سایپا به لحاظ علمی سرمایه مهمی برای خودروسازی کشور محسوب می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از سایپانیوز، عزت الله اکبری تالار پشتی، در بازدید از مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا، گفت: از ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ تحولات در تیم سایپا شروع شد و این مجموعه در امتداد نیاز بازار و تقاضا مشتریان، گام‌های مناسبی در طراحی و تولید محصولات برداشته که ثمرات آن ملموس است.

 

 

او افزود: روندی که در مرکز تحقیقات و نوآوری تیم سایپا طی می‌شود، بیانگر آن است که خودروسازی سایپا برنامه‌ریزی جامع، دقیق و بلندمدتی برای آینده دارد و می‌خواهد محصولات جدید خود را در بازار داخلی و کشورهای هدف صادراتی، ارائه کند.

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برای صادرات خودرو بایستی محصولات با کیفیت تولید شود، افزود: اگر خودروسازان تولید محصولات کیفی را در دستور کار خود قرار دهند، می‌توانیم سهم بیشتری از فروش محصولات با محصول ایرانی، داشته باشیم.

 

اکبری تالار پشتی تاکید کرد: برای تحقق برنامه‌های عظیم صنعت خودروسازی کشور ضرورت دارد، مجلس و دولت با همکاری مناسب، بستر لازم برای رشد صنعت خودروسازی را فراهم کنند.

 

 

او با اشاره اینکه با اعتماد به جوانان متخصص داخلی اظهارداشت: رضایت مردم از خودروهای داخلی، خیلی حایز اهمیت است و در این امتداد مجلس شورای اسلامی از تمام توان و پتانسیل خود برای رفع موانع تولیدات کیفی استفاده می‌کند؛ امیدواریم مسیری که تیم سایپا در تولیدات کیفی، تنوع محصولات و همکاری با جامعه دانشگاهی و نخبگان در قبل گرفته است، منجر به رضایت مردم از خرید خودروهای داخلی شود.

 

 

حجت الاسلام سیدرضا تقوی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه بازدید از مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا، با تاکید بر اینکه در این مرکز شاهد حضور جوانان متخصص بودیم که با انگیزه مشغول به فعالیت بودند گفت: خوشبختانه مدیران تیم سایپا به سمت جوان‌گرایی و پیوند صنعت و دانشگاه حرکت کردند و این امر در بورسیه دانشجویان و گیرایی نخبگان مشهود است.

 

 

او یادآور شد: تیم سایپا به لحاظ علمی و تحقیقاتی یک سرمایه مهم در صنعت خودروسازی شمرده می‌شود و لذا نیاز است تا دولت و مجلس این قطب صنعت و اشتغال کشور را همراهی کنند. قیمت‌گذاری یکی از موانع مهم تولید است که لطمه‌های زیادی به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده است از همین رو می توان این مشکلات را حل کرد. گفتنی است در این بازدید گزارشی از برنامه‌های مرکز تحقيقات و نوآوری صنايع خودرو سايپا و تولیدات جاری و آینده این مجموعه، به نمایندگان مجلس شورای اسلامی عرضه شد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *