قطعات خودرو

خودروهای استان تهران برای آلایندگی در کنار جاده کنترل می شوند

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه تهران، تاکید کرد: ناوگان سنگین به دلیل فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی، نیاز به کنترل مضاعف در سطح شهر دارند. ستاد معاینه فنی در همکاری مشترک با پلیس راهور تهران بزرگ نسبت به راه اندازی واحدهای کنترل کنار جاده ای برای پایش وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین و سبک اقدام کرده است.

 

وی در خصوص دلایل اجرای این نقشه با تشدید آلودگی هوا توضیح داد: بنا بر آخرین سیاهه انتشار شهرداری تهران منابع متحرک در تولید آلاینده های گازی سهم ۸۳ درصدی و در تولید ذرات معلق سهم ۶۱ درصدی دارند که با اهتمام به سهم عمده این منابع در ایجاد آلودگی شهر تهران اجرای نقشه هایی برای پایش مستمر این ناوگان مورد نیاز است. در همین امتداد این ستاد در برنامه ای مشترک با پلیس راهور تهران نسبت به راه اندازی یک‌بار‌دیگر واحدهای کنترل کنار جاده ای برای پایش وضعیت آلایندگی خودروهای سنگین و سبک اقدام کرده است.

 

 

آلایندگی خودروهای استان تهران

 

مدیرعامل ستاد معاینه فنی اظهار داشت: در این طرح  خودروها به صورت تصادفی متوقف و با استفاده از تجهیزات آلایندگی آن اندازه گیری می شود. در این بررسی، خودروهای آلاینده و دودزا توسط پلیس راهور جریمه و با کنترل آنلاین معاینه فنی آنان، در صورت صحت معاینه فنی و مردودی در آزمون نسبت به ابطال آن اقدام می شود.

 

چه خودروهایی شامل این طرح می شوند، افزود: حسب هماهنگی انجام شده با پلیس راهور تهران بزرگ در این طرح تمام خودروهای سبک و سنگین مورد ارزیابی و کنترل قرار می گیرد. در سالهای گذشته این طرح تنها برای خودروهای سنگین اجرا می شد که از امسال با توجه به طرح ابطال معاینه فنی خودروهای دودزا و دارای نقص فنی توسط پلیس خودروهای سبک نیز کنترل می شوند.

 

ناوگان سنگین به علت فرسودگی و عدم پایداری در حفظ شرایط مورد تایید در مراکز معاینه فنی که در بحث آلایندگی حدود آن توسط سازمان حفاظت محیط زیست تعیین می شود نیاز به کنترل مضاعف دارند.

 

آلایندگی خودروهای استان تهران

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *