قطعات خودرو

سه گام تحول در صنعت خودرو

به گزارش قطعات خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، سازمان ملی بهره‌وری ایران: مدیرکل صنایع خودروی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راه‌حل دائم برای رفع مشکل حوزه خودرو، تکیه بر پلتفرم‌های بومی و تثبیت و پایداری جریان تولید است. نخستین میزگرد تخصصی رویداد نوآوری بهره‌ور حوزه حمل‌ونقل با محور «خودروی اقتصادی» و با حضور اساتید و کارشناسان این حوزه به‌ صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

در این میزدگرد عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل صنایع خودروی وزارت صمت، با بیان اینکه نقشه راه تحول صنعت خودرو در ایران در وزارت صمت، در سه گام طراحی شده است، گفت: مرحله نخست، آماده‌سازی و احیای ظرفیت‌های موجود (نیمه دوم ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۱) است که در آن حل مسائل و اصلاح ساختار بنگاه‌ها، فعال‌کردن ظرفیت‌های موجود، دستیابی به ترکیب مناسب تولید و تعریف و آغاز طرح‌های سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است.

توکلی بیان کرد: مرحله دوم، استانداردسازی همه محصولات و تمرکز بر گسترش صادرات (سال ۱۴۰۲) است که با حذف محصولات قدیمی، تولید محصولات منطبق بر استانداردهای ۸۵گانه و دستیابی به کیفیت رقابتی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به مرحله سوم، ادامه‌ داد: در سال‌های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ تمرکز بر ارتباطات بین‌المللی است و از طریق جذب سرمایه‌گذاری خارجی بر مبنای مزیت‌های ایجادشده در صنعت خودروی داخلی برنامه‌ریزی خواهد شد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *