قطعات خودرو

سوء مدیریت داخلی فاجعه بارتر از تحریم‌های خارجی

فعال با سابقه صنعت قطعه‌سازی در گفتگو با « قطعات خودرو » مطرح کرد؛

کیومرث فارسیان فعال با سابقه صنعت قطعه‌سازی، معتقد است قطعه‌سازان کشور قادرند با وجود تحریم‌های خارجی با حمایت مسئولان قطعات و نیازهای کشور را تامین کنند و تحریم‌ها را به فرصت تبدیل نمایند.
مدیر عامل شرکت شناپ با اشاره به اینکه ما سازنده قطعات جلوبندی خودروهای سبک، نیمه سنگین، سنگین و کشاورزی و تحت لیسانس ZF – LM هستیم در گفتگو با خبرنگار”قطعات خودرو” گفت: برای تولیدات این قطعات حساس با کسب دانش فنی از شرکت فوق الذکر توانستیم بهترین کیفیت را ارائه کنیم ولی در حال حاضر با وجود نوسانات نرخ ارز شاید دریافت دانش فنی جدید مشکل و یا حتی غیر ممکن باشد.

فارسیان با اشاره به اینکه نوسانات ناگهانی نرخ ارز وعدم حمایت مدیران مربوطه و دسترسی دیرهنگام به وجه کالای فروخته شده به خودروسازان، هرگونه ابتکار عمل و تمرکز بر کیفیت و کمیت کالا را از تولیدکنندگان تقریباً سلب کرده، افزود: تقریبا 50% ویا بیش از آن وابسته به خرید کالاهایی هستیم که با ارز سنجیده و فروخته می‌شود و با نوسانات آنی امکان تامین آن در لحظه تقریبا بسیار سخت و یا غیر ممکن خواهد بود.
وی افزود: یکی ازمشکلات مهم قطعه‌سازذن قراردادهای یک‌طرفه و شباهتش با قرارداد ترکمنچای با خودروسازان است و مشکل زمانی حادتر می‌شود که هیچ نظارتی از طرف انجمن و مسئولان مربوطه برای تاکید بر اجرا وتنظیم قوانین عادلانه و به نفع طرفین درآن‌ها اعمال نمی‌شود و از آن‌جایی که شاید شخصاً نخواهند گرفتار پیچ و خم‌های سازمانی خودروسازان شوند ، به همین دلیل فریادهای اعضاء به هیچ جائی نمی‌رسد. هرچند وقت یک‌بار شاهدیم که واحدهایی تعطیل یا نابود می‌شوند!
فارسیان گفت: حتی در مواردی خودروسازان با دراختیار داشتن چک‌های امانی و ضمانتی و با رای شخصی و اجرای قضایی خودشان و اعمال سلایق شخصی، شرکت یا شرکت هایی را با چند صد نفر نیرو به تعطیلی و نابودی می‌کشانند و قدرت خود را در سرکوب به رخ بقیه می‌کشند!
وی تاکید کرد: بدون شک تحریم‌های داخلی فاجعه بارتر از تحریم‌های خارجی است و به زبان ساده می‌توانم از تعبیر( فشار حداکثری ) استفاده کنم.
این فعال با سابقه صنعت قطعه‌سازی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی به بازار لوازم یدکی وجود دارد؟ گفت: در خصوص بازار لوازم یدکی و فروش آن باید بگویم که نظارت و کنترلی بر آنها وجود ندارد و با توجه به حجم بسیار بالای کالای تقلبی وعملکرد ضعیف اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی و پیگیری موضوع‌، فعلا نظری ندارم. برخی فروشندگان در محل کسب خود دستگاه حک آرم و بسته‌بندی مشابه اصلی را دارند و تشخیص کالای تقلبی از اصلی برای مصرف کننده تقریباً غیرممکن شده ولی معتقدم صددرصد قابل جلوگیری و کنترل است.

اگر اعضاء شریف و زحمت‌کش اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی اراده خود را بخاطر مصالح ملی و امنیت مردم جزم کنند، اینکار انجام شدنی است.
وی افزود: در خصوص قیمت خودرو مانند کنترل کیفیت وکمیت در بازار لوازم یدکی که عرض کردم کنترل قیمت‌ها وکاهش قیمت خودروهای تولیدی که بیشتر افرادی با درآمد محدود، برای مصرف و تامین معاش خود خریداری می‌کنند امری شدنی است.
کیومرث فارسیان مدیر عامل شرکت تولیدی شناپ تاکید کرد: با تدوین قوانین سخت‌گیرانه عدم انتقال و ارائه سند به مدت حداقل 5 سال، خریدار خودرو باید متوجه باشد به هیچ وجه خودرو درطول این مدت قابل استفاده غیرنخواهد بود و در صورت واگذاری صوری عواقب قانونی آن متوجه خریدار خودرو صفر کیلومتراست و مسئولیت قانونی آن را قبول خواهد کرد. تنها در این صورت است که دلال بازی و انتقال های صوری حذف می‌شود و خودرو از کالای سرمایه ای تبدیل به کالای مصرفی خواهد شد و همین امر باعث کاهش شدید قیمت‌ها می‌گردد.

آزمایشگاه شرکت تولیدی شناپ

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است