قطعات خودرو

سیتروئن C3 ایرکراس ۲۰۲۴، نسخه ۷ نفره کراس‌اوور محبوب

سیتروئن C3

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، بازار شاسی بلندهای کوچک در اروپا در حال رونق گرفتن است و خودروسازان در تلاش هستند تا نیازهای متنوع مشتریان خود را تامین کنند. هدف سیتروئن C3 ایرکراس با پیکربندی سه‌ردیفه و ۷ نفره این است که از نظر اندازه و کاربردی بودن، بخش مهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد. با این وجود، پیش‌بینی می‌شود که این شاسی بلند خانوادگی قیمتی کاملا مقرون به صرفه داشته باشد، در حالی که با پیشرانه‌های نیمه‌هیبریدی و تمام برقی نیز در دسترس خواهد بود.

 

 

 

ماه گذشته، حضور غیرمنتظره سیتروئن C3 ایرکراس در تیزر رونمایی از سوپرمینی برقی جدید e-C3 خبرساز شد. طبق این تیزر، انتظار می‌رود C3 ایرکراس شبیه به C3ایرکراس جدید باشد که در ماه مه ۲۰۲۳ برای بازارهای نوظهور مانند هند، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی رونمایی شد. با وجود قطعات مشترک، نسخه مخصوص اروپا با طراحی بدنه مدرن‌تر، شاسی متناسب با منطقه و مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی پیشرفته عرضه خواهد شد.

 

 

طبق رندرهای احتمالی، در طراحی C3 ایرکراس از کانسپت سیتروئن اولی ۲۰۲۲ الهام گرفته شده است. از ویژگی‌های طراحی قابل‌توجه می‌توان به لوگوی جدید بیضی‌شکل سیتروئن، نمای جلوی بدون جلوپنجره سنتی، چراغ‌های جلوی ال‌ای‌دی و پوشش پلاستیکی شبیه اسکید پلیت در اطراف ورودی‌های هوای سپر اشاره کرد.

 

 

طول این مدل احتمالا مانند همتای آمریکای جنوبی خود ۴.۳۲ متر خواهد بود که ۱۷ سانتیمتر بزرگتر از نسخه قبلی است. علاوه بر این، چرخ‌های آیرودینامیک خاص و چراغ‌های عقب ال‌ای‌دی جدید این دو مدل را متمایز خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

کابین جادار و کاربردی، یکی از نقاط قوت اصلی سیتروئن C3 ایرکراس ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. با وجود اینکه این مدل در دسته شاسی بلندهای کامپکت کوچک قرار دارد، سیتروئن آن را با پیکربندی سه‌ردیفه و ۷ نفره ارائه خواهد داد. تنها گزینه دیگر در این بازه قیمتی با تعداد صندلی‌های مشابه، داچیا جاگر است.

 

داشبورد C3 ایرکراس جدید احتمالا از هدآپ دیسپلی جدید سیتروئن بهره می‌برد که جای خالی پنل ابزار سنتی را پر می‌کند. علاوه بر این، شاهد یک نمایشگر سرگرمی ۱۰.۲۵ اینچی لمسی، فرمان جدید با دکمه‌های یکپارچه و محفظه‌های ذخیره سازی فراوان در سراسر داشبورد، کنسول مرکزی و پنل‌های درب خواهیم بود.

 

 

نسل اول سیتروئن C3 ایرکراس که در سال ۲۰۱۷ معرفی و در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت شد، یکی از آخرین مدل‌های باقی‌مانده براساس پلتفرم قدیمی PSA PF1 است، به همین دلیل نیاز به جایگزینی فوری دارد. مدل جدید روی معماری “اسمارت کار” که مشتقی از CMP/eCMP است، ساخته خواهد شد. نسخه کشیده این معماری جدید در نسل بعدی اوپل کراسلند استفاده خواهد شد که در سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود و رابطه نزدیک با سیتروئن C3 ایرکراس را ادامه خواهد داد.

 

 

سازگاری این پلتفرم با پیشرانه‌های نیمه‌هیبریدی تمام برقی توسط سیتروئن e-C3 نشان داده شده است. در حالی که اکثر خودروهای برقی استلانتیس دارای یک موتور برقی ۱۵۴ اسب بخار هستند، e-C3 ایرکراس از موتور ضعیف‌تر ۱۱۱ اسب بخار موجود در e-C3 استفاده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این دو مدل از پک باتری لیتیوم آهن فسفات ۴۴ کیلووات ساعتی مشابه بهره خواهند برد یا این کراس‌اوور هفت‌نفره به باتری بزرگ‌تر ۵۴ کیلووات ساعتی مجهز خواهد شد.

 

 

نسخه درون‌سوز احتمالا از پیشرانه نیمه‌هیبریدی ۱.۲ لیتری پیورتک ۴۸ ولتی بهره خواهد بود که با خروجی ۹۹ و ۱۳۴ اسب بخار موجود است. عرضه پیشرانه ۱.۵ لیتری BlueHDi به دلیل مغایرت با استانداردهای آلایندگی یورو ۷ متوقف خواهد شد.

 

 

سیتروئن C3 ایرکراس و E-C3 ایرکراس قرار است در سال ۲۰۲۴ و پس از معرفی E-C3 کوچک‌تر در بازار اروپا عرضه شوند. علاوه بر اوپل کراسلند، رقبای آن شامل نسل جدید داچیا داستر و نسخه هفت‌نفره داچیا جاگر خواهند بود.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *