قطعات خودرو

شاسی‌بلند ۳۰ هزار دلاری کیا EV3 برقی، چه می‌دانیم؟

به گزارش قطعات خودرو  به نقل از پدال، کیا آهسته و پیوسته در حال گسترش سبد محصولات برقی خود است و با دنبال کردن مسیری که با EV9 پرچم‌دار ترسیم کرد، خودروهای متنوع‌تری را تولید می‌کند. پس از عرضه EV5 که ابعادی مشابه اسپورتیج دارد، کره‌ای‌ها آماده تولید EV3 ساب کامپکت در سال ۲۰۲۴ می‌شوند. این خودروی جدید از زبان طراحی مدرنی سود خواهد برد و در بخش کابین نیز تکنولوژی‌های زیادی را به همراه خواهد داشت.

 

اخیراً نیز تصاویر جاسوسی نسخه‌های پیش‌تولیدی EV3 در کره جنوبی ثبت شده‌اند و به ‌احتمال زیاد نسخه نهایی از نظر زبان طراحی وفاداری زیادی به کانسپت یاد شده خواهد داشت. همان‌طور که در رندرها دیده می‌شود، برخی تغییرات در مدل تولیدی اعمال می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به گرافیک چراغ‌ها، آینه‌های بزرگ‌تر و برخی متریال تریم های بدنه اشاره کرد. کیا هنوز به‌صورت رسمی ابعاد کانسپت EV3 را اعلام نکرده اما حدس می‌زنیم طول آن حدود ۴.۴ متر باشد. به ‌این ‌ترتیب فاصله مناسبی بین این خودرو و EV5 با طول ۴۶۱۵ میلی‌متر وجود خواهد داشت. در حقیقت این خودرو ابعادی مشابه نسل کنونی کیا نیرو و سلتوس دارد. بسته به بازار عرضه، انتظار می‌رود کیا EV3 رقیب خودروهایی همچون ولوو EX30، اسمارت نامبر وان، پژو ۲۰۰۸ برقی و دیگر شاسی بلندهای ساب کامپکت برقی باشد.

 

 

 

توجه به محیط‌زیست در خودروهای مدرن عنصری کلیدی به شمار می‌رود اما انتظار داریم برخی از این عناصر در مدل تولیدی دیده نشوند. دیگر تغییرات کابین EV3 تولیدی شامل طراحی سنتی‌تر فرمان، کنسول مرکزی و داشبورد خواهند بود. همچنین انتظار داریم پوشش‌های تیره‌تری برای داشبورد و صندلی‌ها ارائه شود. کاکپیت دیجیتال این خودرو شاید از EV5 گرفته شود. این بخش شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی است که در یک پانل ادغام شده‌اند. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی توانایی به‌روزرسانی از راه دور را دارد و شاید برخی سرویس‌های نرم‌افزاری به‌صورت آپشن در نظر گرفته شوند. EV3 همچنین از جدیدترین نسخه سیستم‌های کمک‌راننده کیا سود خواهد برد. این سیستم‌ها باعث رانندگی نیمه‌خودکار در برخی شرایط ویژه می‌شوند.

 

 

 

 

البته برخلاف خودروهای EV6 و EV9 که از معماری ۸۰۰ ولتی برخوردار هستند، این شاسی‌بلند جدید به سیستم ساده‌تر و ارزان‌تر ۴۰۰ ولتی مشابه EV4 و EV5 مجهز خواهد شد. همچنین احتمال دارد باتری‌های ۵۸ و ۷۷.۴ کیلووات ساعتی برای EV3 ارائه شوند. مطابق انتظارات، نسخه پایه این خودرو به یک پیشرانه برقی مجهز خواهد بود اما احتمال تولید مدلی با دو پیشرانه و سیستم چهار چرخ محرک نیز وجود دارد. کیا تائید کرده است تمامی محصولات برقی‌اش با نسخه GT نیز عرضه خواهند شد. این مدل‌ها دارای قدرت بیشتر و تنظیمات اسپرت تر شاسی هستند. همچنین EV3 GT می‌تواند از کیت بدنه اسپرت تر و تریم متفاوت کابین سود ببرد.

 

 

کیا تائید کرده سبد محصولات برقی‌اش قیمتی بین ۳۰ تا ۸۰ هزار دلار خواهند داشت و بنابراین حدس می‌زنیم شاسی‌بلند EV3 و سدان EV4 قیمتی در حدود ۳۰ هزار دلار داشته باشند. انتظار می‌رود این ساختار قیمت‌گذاری در EV9 نیز دیده شود، شاسی‌بلندی که با آپشن های گسترده و متریال لوکس در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. احتمالاً EV3 در اروپا یک پله بالاتر از کراس اور کوچک EV2 قرار خواهد گرفت. EV2 قرار است در سال ۲۰۲۶ معرفی شود. در نهایت باید دانست کره‌ای‌ها اهداف جاه‌طلبانه‌ای دارند و می‌خواهند تا سال ۲۰۲۶ به فروش ۱ میلیون خودروی برقی برسند. این میزان فروش تا سال ۲۰۳۰ باید به رقم ۱.۶ میلیون دستگاه افزایش یابد.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *