قطعات خودرو

حضور شورولت کوروت E-Ray جدید در مسابقات موتور اسپرت ممنوع شد!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، شورولت کوروت E-Ray جدید با قدرت ۶۵۵ اسب بخار خود گزینه جذابی برای حضور در پیست به نظر می‌رسد اما این هیجان برای مالکان خودروی موردبحث فورا فروکش خواهد کرد!

 

کلوپ‌های ملی کوروت NCCC با به‌روزرسانی قوانین مسابقه ۲۰۲۲-۲۰۲۳ خود اعلام کرده است حضور تمامی خودروهای برقی و هیبریدی در مسابقات ممنوع خواهد بود. ابتدا فروم اصلی کوروت بود که چنین خبری را به نقل از کتابچه قوانین یاد شده منتشر کرد. در این بخش از کتاب آمده است:

خودروهای هیبریدی و برقی دارای باتری‌های لیتیوم نمی‌توانند در مسابقات موتور اسپرت شرکت کنند. اگر این خودروها در رویدادهای کلوپ‌های ملی کوروت حضور یابند می‌بایست حداقل ۹ متر فاصله با ساختمان‌ها یا دیگر خودروها داشته باشند

به این ترتیب شورولت کوروت E-Ray جدید نه تنها نمی‌تواند در پیست مسابقه حضور یابد بلکه امکان پارک کردن آن در نزدیکی پیست یا حتی ساختمان‌ها و دیگر خودروها نیز وجود نخواهد داشت. دلیل ممنوعیت حضور این خودروها در پیست به نگرانی‌های ایمنی ناشی از وجود باتری‌های لیتیوم یون در خودروهای برقی و هیبریدی مربوط می‌شود. در صورتی که هنگام مسابقه آسیبی به باتری‌ها وارد شود آتش‌سوزی رخ داده قطعاً ریسک‌های بیشتری نسبت به آتش‌سوزی خودروهای سنتی خواهد داشت.

دفتر ملی ایمنی حمل‌ونقل آمریکا قبلاً به این ریسک‌ها اشاره کرده و گفته که افزایش محبوبیت خودروهای برقی و هیبریدی می‌تواند حوادث خطرناک‌تری را در پی داشته باشد. همچنین انتظار می‌رود ممنوعیت حضور خودروهای یاد شده در پیست‌ها حداقل در کوتاه‌مدت به سایر بخش‌ها نیز گسترش یابد. اگرچه بهبودهای ایمنی رخ داده در خودروهای مجهز به این نوع باتری‌ها می‌تواند در آینده سبب تغییر قوانین حضور در مسابقات شود اما شاید طرفداران موتور اسپرت ترجیح دهند همچنان از خودروهای درون‌سوز همچون کوروت Z06 برای مسابقات آتی استفاده نمایند.

فروم کوروت همچنین خاطرنشان می‌سازد پارک موتور اسپرت ویرجینیا غربی ممنوعیت حضور خودروهای برقی و هیبریدی در تمامی مسابقات موتور اسپرت را تصویب کرده است. این ممنوعیت تا زمان ارائه خط مشی و رویه واحد بر اساس دانش فنی ارائه شده در خودروهای برقی و هیبریدی پابرجا خواهد بود. هنوز مشخص نیست که ممنوعیت یاد شده تا چه زمانی ادامه خواهد یافت اما احتمال دارد مدیران موتور اسپرت بیشتری به منظور اطمینان از ایمنی بالای شرکت‌کنندگان و طرفداران چنین محدودیت‌هایی را اعمال کنند.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *