قطعات خودرو

ضرورت حمایت از تولید ملی در اتحادیه لوازم یدکی

اکبرپناهی‌پور*

اکبر پناهی‌پور در مورد برنامه‌های خود برای شرکت در انتخابات هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران می‌گوید: هدف من برای شرکت در انتخابات با همراهی بقیه اعضا این است که موفق به حمایت واقعی از صنایع وابسته به خودرو شویم و شاهد روند رو‌به‌رشد و هر چه بیشتر بومی‌سازی قطعات خودرو باشیم. به‌عنوان‌مثال می‌توانیم با تشکیل تعاونی تولید بلبرینگ، صنعت بلبرینگ ایران را راه‌اندازی کنیم تا میزان وابستگی کمتری به دیگر کشور‌ها داشته باشیم. این پیشنهاد به صنعت و نیرو کار کمک شایانی در خصوص بالا بردن اقتصاد کشورمان در آینده می‌کند.

پناهی‌پور بر این باور است که مملکت باید به سمت تولید داخلی حرکت کند. او در این‌باره می‌گوید: باید حمایت بیشتری از تولید داخل صورت بگیرد. در نظر داریم بخشی را در اتحادیه ایجاد کنیم تا تولیدکنندگانی که می‌خواهند در زمینه تولید قطعه و سایر محصولات باکیفیت داخلی فعالیت کنند مورد حمایت قرار بگیرند. این‌گونه می‌خواهیم از تولید داخلی حمایت کنیم تا تولیدکنندگان کشور دلگرمی بیشتری داشته باشند؛ تا زمانی که وابسته هستیم ممکن است با تحریم‌های دیگر و بسته شدن مسیر‌ها با مشکل مواجه شویم.

*کاندیدای انتخابات هیئت مدیره اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشین‌آلات تهران

بیوگرافی: اکبر پناهی‌پور متولد 1331 فرزند مرحوم محمد (قمی) در محله سرچشمه تهران به دنیا آمده و پس از فارغ‌التحصیلی به همراه برادرش در قسمتی از فروشگاه فعلی پدر خود، مشغول به واردات قطعات یدکی خودرو از خارج از کشور شدند.
وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1360 به عنوان مدیر دولتی خدمات پس از فروش شرکت صنعتی خودرو‌سازان که زمینه فعالیت‌شان در تولید مینی‌بوس فیات (او.‌ام) بوده شروع به کار کرده و پس از فوت پدرش در سال 1363، دوباره به فروشگاه فعلی برگشت و‌ در زمینه واردات و فروش بلبرینگ رسته کاری خود را تغییر داد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *