قطعات خودرو

طرح کنترل «معاینه فنی» کنار جاده‌ای با همکاری پلیس اجرایی می شود

معاینه فنی

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهر تهران از اجرای طرح «کنترل کنار جاده‌ای» برای بررسی آلایندگی و معاینه فنی خودروها خبر داد.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از  پرشین خودرو، شادی مالکی با اشاره به اجرای طرح «کنترل کنار جاده‌ای» و با تأکید بر اینکه این طرح با همکاری پلیس در مسیرهای بزرگراهی در حال اجراست، اظهار کرد: کنترل کنار جاده ای با هدف مشخص شدن وضعیت آلایندگی خودروها در شهر به صورت میدانی اجرایی شده تا مشخص شود که چه تعداد از خودروها در شهر، در شرایط مطلوب آلایندگی قرار دارند.

 

 

وی ادامه داد: این طرح در راستای پایش میدانی خودروهاست تا به این نتیجه برسیم که چه تعداد از خودروها گواهی معاینه فنی دارند و همچنین چند درصد از خودروهای دارای گواهی معاینه فنی، می‌توانند در آزمون آلایندگی نمره قابل قبول بگیرند.

 

 

مالکی افزود: با انجام این بررسی، متوجه می شویم که خودروهای با سن بالاتر از 10 سال و دارای گواهینامه معاینه فنی، پس از اخذ این گواهی تا چه مدت زمانی توانستند استانداردهای آلایندگی خود را حفظ کنند. این اطلاعات نشان می دهد که چه میزان از خودروهای فرسوده و تا چه زمانی توانسته اند، استاندارد آلایندگی را حفظ کنند.

 

 

به گفته مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، در حال حاضر تاکسی های با سن 10 سال و کمتر باید هر 6 ماهه یکبار به مراکز معاینه‌فنی مراجعه کنند و تاکسی های با سن بالاتر از 10 سال، هر 3 ماه یکبار باید مراجعه کنند؛ اما تعدد مراجعه به مراکز معاینه فنی برای خودروهای شخصی فرسوده و با سن بالا براساس آیین نامه اجرایی ماده 8 قانون هوای پاک نداریم.

 

 

وی تأکید کرد: عدم تعدد مراجعه به مراکز معاینه‌فنی تنها مربوط به خودروهای شخصی نیست؛ بلکه مسافربرهای اینترنتی نیز که پیمایش بالا دارند هم تنها سالانه یک بار به مراکز معاینه‌فنی مراجعه می‌کنند و از نظر آلایندگی کنترل می‌شوند.

 

 

مالکی گفت: این طرح حداقل در بازه زمانی 20 روزه اجرایی می‌شود تا نتایج آن به صورت علمی قابل استناد باشد و قرار است نتایج آن به مراجع ذی صلاح و ارگان های بالادستی ارائه شود تا بخش هایی که نیاز به حمایت و تدابیر جدی تر دارد، با همکاری دولت اجرایی شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *