قطعات خودرو

هشدار به متقاضیان گواهی نامه رانندگی بین‌المللی!

گواهی نامه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پرشین خودرو، امید شریفی درباره تبلیغات شرکت های غیرمجاز در خصوص صدور گواهینامه های 5، 10 و 20 ساله و ایجاد مشکلات عدیده برای ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: با اطلاعیه ای از سوی فدراسیون بین المللی اتومبیل رانی (FIA) به متقاضیان متقاضی دریافت گواهینامه رانندگی بین المللی اعلام می شود که مرکز اتومبیلرانی جهانگردی تنها ارگان رسمی و مورد تایید ایران است که می تواند گواهینامه رانندگی بین المللی سایر کشورها را صادر کند.

 

 

وی افزود: برای جلوگیری از بروز مشکل در کشوری که گردشگران و مسافران ایرانی می روند، تاکید می شود متقاضیان از آژانس رسمی صدور مجوزهای بین المللی در آژانس گردشگری و حمل و نقل استفاده کنند.

 

مدیر روابط عمومی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی تنها مراجع مجاز برای صدور گواهینامه رانندگی بین المللی در هر کشور را نمایندگان رسمی فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی (FIA) عنوان کرد و اظهار داشت: متقاضیان دریافت گواهینامه بین المللی رانندگی توجه داشته باشند که با توجه به به قانون اصلاح ماده 22 قانون حمل و نقل و عبور کالاهای خارجی از خاک جمهوری اسلامی ایران مصوب 26 خرداد 1387 شورای اسلامی و همچنین کنوانسیون های بین المللی 1968 وین و 1949 ژنو، الزام به صدور گواهینامه رانندگی بین المللی و سایر اسناد بین المللی برای وسایل نقلیه در ایران، منحصراً در صلاحیت مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

شریفی تصریح کرد: صدور هر نوع گواهینامه رانندگی بین المللی توسط سایر اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد وجاهت قانونی است و گواهی های صادره از سوی شرکت ها و افراد سودجو جعلی بوده و متأسفانه همکاران ما در بخش های مختلف کشور را با مشکلات زیادی مواجه می کند.

 

 

وی افزود: متقاضیان می توانند با در دست داشتن اصل گواهینامه رانندگی ایرانی خود و عکس گذرنامه برای دریافت گواهینامه بین المللی یک ساله و سه ساله به ستاد مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی و نمایندگی های مجاز آن در سراسر کشور مراجعه کنند.

 

 

در کشور عکس 3*4 و برای دریافت این گواهینامه بین المللی حضوری به سایت رسمی مرکز به آدرس VVV.TACI.IR در قسمت صدور مدارک مراجعه کنید و با ثبت شخصی درخواست گواهینامه رانندگی بین المللی خود را از طریق پست در سراسر کشور دریافت نمایید. کشور. در منزل یا محل کار دریافت کنید.

 

سخنگوی مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی ادامه داد: مرکز جهانگردی و اتومبیلرانی خدمات غیرحضوری را راه اندازی کرده است که گواهینامه رانندگی بین المللی را با تحویل ظرف چند ساعت در شهر تهران صادر می کند و شهروندان تهرانی می توانند با مراجعه به سایت رسمی این مرکز نسبت به دریافت امتیازات اقدام کنند.

 

 

گواهی نامه بین المللی شهروندان تهرانی که به این روش درخواست خود را ثبت کنند، ظرف چند ساعت توسط سفیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به درب منزل و یا محل کار آنان ارسال خواهد شد. خدمات غیر حضوری گواهی نامه بین المللی رانندگی به منظور فراهم آوردن رفاه حال متقاضیان، پیشگیری از ترددهای غیر ضروری، کمک به کاهش آلودگی هوا و ترافیک شهری ایجاد و ارائه می شود.

 

تلفن 09629 آماده پاسخگویی و ارائه اطلاعات مدارک و اطلاعات لازم در دفاتر اصلی و نمایندگان مجاز گردشگری و وسایل نقلیه موتوری در سراسر کشور می باشد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *