قطعات خودرو

علیرضا نیک آئین: طرح جمع آوری کمک فنر خودرو بدون شناسه کالا کارشناسی شده نیست

علیرضا نیک آئین معتقد است استانداردهایی که بر روی قطعات درج می شود فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد.

 

به گزارش قطعات خودرو علیرضا نیک‌آئین گفت: طرح جمع‌آوری و مقابله با عرضه باطری و کمک فنر خودرو بدون شناسه کالا کارشناسی شده نیست و یقینا با شکست مواجه خواهد شد. مردم با مشکلات بسیار عمده‌ای مواجه خواهند شد.

 

البته مرحله نخست این طرح در مورد باتری و کمک فنر اجرایی می شود. به نحوی که باید این کالاها کد رهگیری داشته باشند درغیر این صورت کالای قاچاق یا تقلبی محسوب شده و جمع آوری می شوند.

 

علیرضا نیک آئین به عنوان رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با مثبت اعلام کردن اجرایی طرح مبارزه با کالاهای قاچاق و تقلبی در بازار، گفت: درحال حاضر حجم زیادی از قطعات موجود در بازار بی کیفیت قاچاق و تقلبی است که باید در این رابطه اقدامات لازم صورت گیرد تا مردم دچار مشکل نشوند.

 

وی با بیان اینکه البته هیچ بسترسازی لازمی برای اجرای این طرح در بازار صورت نگرفته است، افزود: در حال حاضر بسیاری از فروشندگان با قطعاتی روبرو هستند که چندین سال است در انبار آنها وجود دارد و هنوز به فروش نرسیده است. واحدهای نظارتی از طریق کدام ابزار می توانند تشخیص دهند که این قطعه قاچاق است.

 

رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو با انتقاد از اینکه هنوز بحث استاندارد قطعات برای ما نامفهوم است گفت: می گویند این قطعه استاندارد است اما در عمل وقتی در خودرو استفاده می شود هیچ استانداردی را رعایت نمی کنند. ما به چه زبان بگوییم که استانداردهایی که بر روی قطعات درج می شود فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد. مدام مصرف کنندگان از نصب قطعات در خودروهای خود گله مند هستند و ما هیچ پاسخی نمی توانیم به آنها بدهیم.

 

وی اضافه کرد: باید از تصمیمات غیرکارشناسی جلوگیری کنیم باید تکلیفمان را بدانیم دولت باید قبل از اجرایی شدن این طرح از فروشندگان موجودی های انبار را می خواست. با درج موجودی انبارها در سامانه قطعات تقلبی و قاچاق به راحتی قابل تشخیص بودند اما در شرایط فعلی با کدام ابزار می خواهند با قطعات قاچاق مقابله کنند. چرا هیچ همفکری با اصناف جهت اجرای طرح ها انجام نمی‌شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *