قطعات خودرو

عملکرد بسیار خوب فونیکس FX چری اومودا ۵ در تست تصادف اروپا EURO NCAP

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، خودروهای چینی به سرعت در حال پیشرفت و بهبود کیفیت فنی هستند. نتایج تست تصادف چری اومودا که در ایران به نام فونیکس FX توسط مدیران خودرو مونتاژ می‌شود؛ تحسین برانگیز است.

 

چری مجوز واردات به انگلیس را برای اومودا گرفته است. محصولات این برند، بازار بسیار خوب در شرق آسیا و امریکای جنوبی دارند. مدتی طولاتی در روسیه و امارات هم انواع چری فروخته شد. با این شرایط، عرضه‌ی خودروهای چری در شمال اروپا و منطقه‌ی اسکاندیناوی نیز محتمل است.

اومودا ۵ یکی از جدیدترین خودروهای چری محسوب می‌شود که با هدف صادرات به خارج چین طراحی شده. سال ۲۰۲۲ در زمان رونمایی، نکات مثبت بسیار با اهمیت شامل ابعاد بدنه، توانایی فنی و قیمت، این خودرو را مناسب برای عامه‌ی مردم در بازار جهانی نشان داد؛ اما کسب نمره‌ی قابل قبول از تست‌های تصادف اروپا EURO NCAP پیش‌بینی نمی‌شد.

فونیکس FX مدیران خودرو

در ایران، اومودا ۵ به نام فونیکس FX عرضه می‌شود. قیمت این خودرو توسط شرکت عرضه‌کننده، حدود یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعلام شد که البته در بازار آزاد هم‌اکنون بیش از ۲/۵ میلیارد تومان ارزش دارد.

فونیکس اف ایکس

دو نوع پیشرانه، شامل ۱/۵ و ۱/۶ لیتر توربوشارژ برای فونیکس FX در ایران ارائه می‌شود.  مدل قوی‌تر، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این کراس‌اور با گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ و وزن خالص ۱۴۲۰ کیلوگرم در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. قیمت اومودا ۵ در بازار جهانی، ۱۴ تا ۱۸ هزار دلار است.

فونیکس FX

نهاد  ارزیابی خودروهای جدید اروپا (EURO NCAP) آمار عملکرد چری اومودا ۵ در تست‌های تصادف را بسیار خوب ارزیابی کرده و ۵ ستاره ایمنی داده است. در قسمت ایمنی بزرگسالان و کودکان، امتیاز ۷۸ درصد وجود دارد. طراحی بدنه و فناوری‌های مرتبط با جلوگیری از آسیب به عابران و افراد بیرون از خودرو، منجر به امتیاز ۶۸ درصد اومودا ۵ شده است. در بحث حسگرها و ترمز خودکار که تصادف با دیگر خودروها را کاهش می‌دهد نیز، اومودا ۵ امتیاز بسیار خوب ۸۸ درصد دارد.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *