قطعات خودرو

فراخوان ۶۷۵ هزار فورد آمریکا به دلیل نقص فنی

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  فورد در حال فراخوانی بیش از ۶۷۶ هزار و ۱۵۲ شاسی بلند اکسپلورر در آمریکای شمالی است تا مشکلی در سیستم تعلیق عقب را برطرف کند. این خودروساز گفت: این مشکل می‌تواند باعث شکستگی انگشت و کاهش احتمالی کنترل فرمان شود.

فورد گفت به خاطر مشکل فرمان شش نفر در آمریکای شمالی آسیب دیده اند. این مشکل بر وسایل نقلیه ای که عمدتاً در شرایط خاص رانندگی می کنند، به طور  مثال در جاده های شنی و برفی که باید تمام حواسشان باشد، تاثیر می‌گذارد. این مشکل می‌تواند منجر به از دست رفتن کنترل فرمان شود و این خودروساز گفت که شش مورد ادعای جراحات در آمریکای شمالی به دلیل این مسئله وجود داشته است.

فورد توضیح داد که این مشکل یک اتصال توپی متقاطع محور است که می‌تواند باعث شکستگی انگشت پا در سیستم تعلیق عقب شود و گفت: رانندگان می‌توانند صدای شلوغ، هندلینگ غیرمعمول یا چرخ عقب نامرتب و همچنین کاهش کنترل فرمان را مشاهده کنند که می‌تواند منجر به سقوط شود.

 با این وجود، شکستگی انگشت می‌تواند باعث کاهش کنترل فرمان شود و خطر تصادف را افزایش می‌دهد. فورد می‌گوید اطلاع رسانی به مالکان را از هفته ۲۳ آگوست آغاز خواهد کرد.  فروشندگان مفصل توپی را بازرسی می‌کنند و در صورت لزوم آن را تعویض می‌کنند. در این بین، مالکان می‌توانند سایت فراخوان NHTSA یا فورد را بررسی کنند تا ببینند وسیله نقلیه آن‌ها آسیب دیده است یا خیر.

همچنین مدل‌های  لینکلن ۲۰۲۰-۲۰۲۱ Aviator را برای یک سیم کابل که به طور نادرست ایمن شده است، نیز فراخوانی می‌کند. این فراخوان فقط نمونه ۳.۰ لیتری بنزینی که نزدیک به ۴۱ هزار کراس اوور است را شامل می‌شود. طبق گفته این شرکت، ممکن است مهار با قرقره کمپرسور A / C تماس پیدا کند و با گذشت زمان، مهار را از بین ببرد.

این می‌تواند باعث اتصال کوتاه و آتش سوزی شدید شود. اوونز دریافت اعلان‌ها را از هفته ۳۰ ژوئیه آغاز خواهد کرد. فروشندگان فورد و لینکلن وسایل نقلیه را بازرسی کرده و تعمیرات لازم را انجام می‌دهند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *