قطعات خودرو

فروشندگان اینترنتی باید از ما مجوز بگیرند

به گزارش بازار، غلامحسین حمزه گفت: با شکایت‌های متعددی از شهروندان مواجهیم که کالایی از طریق فروشگاه‌های اینترنتی خریداری کرده اند و به مشکل خورده اند در حالی که این موضوع به ما هیچ ارتباطی ندارد و باید اتحادیه فروشگاه‌های اینترنتی پاسخگو باشد.

وی گفت: اخیرا خانمی یک قطعه خودرو را از فروشگاه اینترنتی خریداری کرده بود که بعد از پیگیری متوجه شدیم که فروشگاه این قطعه را ۳۵۰ هزار تومان از یکی از کسبه بازار خریداری کرده و در سایت اینترنتی خود ۷۵۰ هزار تومان به فروش رسانده بود.

حمزه افزود: اگرچه فروشگاه‌های اینترنتی زیر نظر اتحادیه مربوطه هستند، اما اگر قرار است لوازم یدکی خودرو یا گوشی تلفن همراه بفروشند حتما باید از اتحادیه‌های مربوطه هم مجوز بگیرند.

وی گفت: این فروشگاه اینترنتی اجناس خود را به شرط ضمانت و خدمات پس از فروش ارائه می‌کند که در بسیاری از موارد که به ما شکایت شده است ملاحظه کردیم این ضمانت به هیچ وجه صحت ندارد.

نایب رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو که ما را در برنامه کشف بلبرینگ‌های تقلبی در یک انبار در خیابان امیرکبیر همراهی می‌کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا اتحادیه بر عملکرد این انبارها نظارت نمی‌کند؟ گفت: در هئیت مدیره امسال تصمیم قاطع گرفته ایم که با برخی کالاهای تقلبی که در بازار زیاد شده است برخورد قاطع کنیم، اما قانون نقص دارد و اگر کسی تخلف کرد مجازات هم اشد شود، دیگر جرات تکرار تخلف را پیدا نمی‌کند، اما بارها شاهد بودیم فرد متخلف جریمه را می‌پردازد، اما چند برابر آن را از مردم می‌گیرد.

حمزه موازی کاری میان سازمان‌ها را مهم‌ترین علت شکست در برخورد با کالاهای قاچاق و تقلبی خواند و گفت: باید کمیته‌ای متشکل از اتحادیه‌ها، اماکن، تعزیرات، بازرسان اصناف و گمرک تشکیل شود تا با همراهی هم بتوانند این معضل را برطرف کنند.

وی گفت: قطعا اتحادیه به تنهایی قدرت ندارد و باید اتحادیه بیش از این‌ها یاری شود.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *