قطعات خودرو

فوتون تونلند G9 کپی چینی فورد F-150!

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، شرکت فوتون پیکاپ اندازه بزرگ تونلند G9 را در پاییز سال ۲۰۲۰ معرفی کرد که شباهت زیادی با محبوب‌ترین خودروی ایالات متحده یعنی نسل قبلی وانت فورد F-150 داشت؛ این نکته را می‌توان در طراحی جلوپنجره بزرگ و چراغ‌های جلوی دوگانه مستطیلی مشاهده کرد. به تازگی فروش این مدل در بازار روسیه آغاز شده است.

 

در بازار داخلی، کابین پیکاپ فوتون تونلندG9 در پاییز گذشته به‌روزرسانی شد: طراحی پنل جلو تغییر کرد و به یک پنل ابزار دیجیتال ۷ اینچی و یک نمایشگر لمسی چندرسانه‌ای ۱۰.۲۵ اینچی مجهز شد. همچنین کیفیت مواد داخلی بهبود یافت، تونل مرکزی تغییر کرد و تعداد آپشن‌های رنگ تزئینات داخلی بیشتر شد.

 

پیکاپ مخصوص بازار روسیه از امکاناتی مانند کنترل تهویه، سیستم ورود بدون کلید، تریم چرمی، صندلی راننده برقی، شارژر بی‌سیم و دوربین دید عقب بهره می‌برد.

 

فوتون تونلند G9 تمام چرخ محرک به موتور ۲ لیتری توربودیزل با توان ۱۶۳ اسب بخار و گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر مجهز است. این موتور با یک جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک کار می‌کند. در بازار داخلی، این مدل با موتور توربو بنزینی ۲۳۸ اسب بخار با حجم و گشتاور مشابه در دسترس است.

 

 

فوتون تونلند G9

 

قیمت اولیه این پیکاپ چینی ۳۸۰۰۰۰۰ روبل است. طول این پیکاپ ۵.۳۱ متر، عرض آن ۱.۹۶ متر و فاصله محوری آن ۳.۱۱ متر است. این مدل قادر به یدک‌کشی تریلرهایی به وزن ۱۵۰۰ کیلوگرم است.

 

در بهار گذشته شرکت فوتون اعلام کرد که پیکاپ‌های خودران خود یعنی مارس ۷ و مارس ۹ را در روسیه عرضه خواهد کرد. هر دو به پیشرانه ۲ لیتری توربودیزل کامینز (۱۶۳ اسب بخار، ۴۵۰ نیوتن متر) مجهز هستند که به عنوان بخشی از یک سیستم نیمه‌هیبریدی، با یک تقویت‌کننده برقی ۴۸ ولتی کار می‌کند.

 

این دو مدل با جعبه‌دنده ۶ سرعته دستی یا ۸ سرعته خودکار ZF هیدرومکانیکی و سیستم دیفرانسیل عقب یا تمام چرخ محرک قابل سفارش هستند.

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *