قطعات خودرو

سیستم نام‌گذاری جدید بی ام و با محصولات نئو کلاس معرفی می‌شود

به گزارش قطعات خودرو به نقل از پدال، اسناد ثبت شده در اداره علائم تجاری اروپا نشان می‌دهد اسناد ثبت شده در اداره علائم تجاری اروپا نشان می‌دهد بی ام و سیستم نام‌گذاری جدیدی را برای محصولات آتی خود بکار خواهد برد.

 

استراتژی جدید بی ام و شامل عرضه خودروهای درون‌سوز و برقی در سال‌های پیش رو است و به همین خاطر ژرمن‌ها می‌خواهند سیستم نام‌گذاری جدیدی را بکار ببرند. اسناد موردبحث که قبلاً در آلمان نیز ثبت شده بودند نشان دهنده آماده شدن بی‌ام‌و برای استفاده از نام‌های جدید است. اگرچه هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما گفته می‌شود پیشوند i که در حال حاضر نیز برای مدل‌های برقی بکار می‌رود نقش پررنگ‌تری به خود خواهد گرفت.

اولین خودرویی که از سیستم نام‌گذاری جدید بی‌ام‌و استفاده خواهد کرد بر اساس پلتفرم نئو کلاس شکل می‌گیرد و از خانواده X3 خواهد بود. در این صورت مدل‌های درون‌سوز با نام‌های X320 و X330 معرفی خواهند شد درحالی‌که مدل‌های برقی نام iX330، iX340 و iX350 را به خود خواهند گرفت. قطعاً در آینده شباهت‌های بیشتری بین نام‌گذاری مدل‌های درون‌سوز و برقی وجود خواهد داشت. برای مثال مدل‌های سری ۳ با نام‌هایی همچون ۳۳۰ و ۳۴۰ عرضه خواهند شد و نسخه‌های برقی با نام‌های i330 و i340 شناخته خواهند شد.

همین موضوع درباره مدل‌های لوکس‌تر نیز صدق می‌کند. برای مثال انتظار می‌رود سدان های لوکس این خودروساز با نشان‌های ۵۶۰، ۶۶۰ یا ۷۶۰ تولید شوند و مدل‌های برقی نیز با افزودن پیشوند i در دسترس باشند. به این ترتیب مدل‌های برقی این سدان ها به ترتیب i560، i660 و i760 نام‌گذاری خواهند شد. با استفاده از این سیستم نام‌گذاری، تمامی مدل‌های موجود در خانواده‌های ۳۰۰ یا ۵۰۰ بی‌ام‌و نشان‌های خاص خود همچون سری ۳ یا سری ۵ را حفظ خواهند کرد. بی‌ام‌و با این روش سنت نام‌گذاری مشهور خود را اندکی دستخوش تغییر می‌کند. انتظار می‌رود اولین محصولات نئو کلاس بی‌ام‌و از سال ۲۰۲۵ راهی بازار شوند و بنابراین در آینده جزئیات بیشتری از نام‌گذاری آن‌ها منتشر خواهد شد. امیدواریم بی‌ام‌و سبد محصولات جذاب‌تر و ساده‌تری را با استفاده از نام‌گذاری راحت ارائه کند.

سیستم نام‌گذاری جدیدی را برای محصولات آتی خود بکار خواهد برد.

 

استراتژی جدید بی‌ام‌و شامل عرضه خودروهای درون‌سوز و برقی در سال‌های پیش رو است و به همین خاطر ژرمن‌ها می‌خواهند سیستم نام‌گذاری جدیدی را بکار ببرند. اسناد موردبحث که قبلاً در آلمان نیز ثبت شده بودند نشان دهنده آماده شدن بی‌ام‌و برای استفاده از نام‌های جدید است. اگرچه هنوز چیزی به‌صورت رسمی تائید نشده اما گفته می‌شود پیشوند i که در حال حاضر نیز برای مدل‌های برقی بکار می‌رود نقش پررنگ‌تری به خود خواهد گرفت.

 

اولین خودرویی که از سیستم نام‌گذاری جدید بی‌ام‌و استفاده خواهد کرد بر اساس پلتفرم نئو کلاس شکل می‌گیرد و از خانواده X3 خواهد بود. در این صورت مدل‌های درون‌سوز با نام‌های X320 و X330 معرفی خواهند شد درحالی‌که مدل‌های برقی نام iX330، iX340 و iX350 را به خود خواهند گرفت.

 

قطعاً در آینده شباهت‌های بیشتری بین نام‌گذاری مدل‌های درون‌سوز و برقی وجود خواهد داشت. برای مثال مدل‌های سری ۳ با نام‌هایی همچون ۳۳۰ و ۳۴۰ عرضه خواهند شد و نسخه‌های برقی با نام‌های i330 و i340 شناخته خواهند شد.

 

 

همین موضوع درباره مدل‌های لوکس‌تر نیز صدق می‌کند. برای مثال انتظار می‌رود سدان های لوکس این خودروساز با نشان‌های ۵۶۰، ۶۶۰ یا ۷۶۰ تولید شوند و مدل‌های برقی نیز با افزودن پیشوند i در دسترس باشند. به این ترتیب مدل‌های برقی این سدان ها به ترتیب i560، i660 و i760 نام‌گذاری خواهند شد.

 

با استفاده از این سیستم نام‌گذاری، تمامی مدل‌های موجود در خانواده‌های ۳۰۰ یا ۵۰۰ بی‌ام‌و نشان‌های خاص خود همچون سری ۳ یا سری ۵ را حفظ خواهند کرد.

 

بی‌ام‌و با این روش سنت نام‌گذاری مشهور خود را اندکی دستخوش تغییر می‌کند. انتظار می‌رود اولین محصولات نئو کلاس بی‌ام‌و از سال ۲۰۲۵ راهی بازار شوند و بنابراین در آینده جزئیات بیشتری از نام‌گذاری آن‌ها منتشر خواهد شد. امیدواریم بی‌ام‌و سبد محصولات جذاب‌تر و ساده‌تری را با استفاده از نام‌گذاری راحت ارائه کند.

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *