قطعات خودرو

قطعات چینی را جایگزین قطعات ایرانی کردند

جواد کریمی قدوسی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در تشریح سوال خود از علیرضا رزم حسینی گفت: 4 سوال از وزیر صمت داشتم، تاریخ این دو سوال 8 مهر 1399 بود، یعنی همان روزی که وی از مجلس رأی اعتماد دریافت کرد و قبل از ورود وزیر به وزارتخانه 4 سوال در کارتابل ایشان بود، البته این سوال‌ها ناظر بر عملکرد وزارتخانه است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین علل سقوط بخشی از تولید و تعطیلی بیش از 40 هزار واحد صنعتی که سرمایه‌گذاران آن‌ها را برپا کرده‌اند و مورد حمایت وزارت صمت نیز هستند، واردات بی‌رویه و قاچاق کالا است، در حوزه انتخابیه نمایندگان از واحد‌های تولیدی بسیاری بازدید می‌کنند، نزدیک به یک دوم واحد‌های صنعتی تعطیل شده‌اند.

وی افزود: اگر وزیر در اتاق خود بنشیند و خارج نشود، با مقایسه دو لیست تولید داخل و کالا‌های وارداتی بدون نیاز به تجهیزات با صدور یک امضای طلایی می‌تواند از واردات بی‌رویه جلوگیری و از تولید داخل حمایت کند.

کریمی ادامه داد: از خط تولید قطعات ایران خودرو در مشهد بازدید کردم، خط تولیدی که در شرایط تحریمی وارد و با کیفیت بسیار بالایی تولید می‌کرد، این واحد تولیدی تعطیل شد زیرا در روبه‌روی آن شرکتی قطعات چینی را وارد و با نام و برچسب تولید داخل، تحویل ایران خودرو می‌داد. دلیل افزایش قیمت خودرو، واردات قطعات است، اما ایران خودرو قطعات تولیدی از پیمانکاران ایرانی خود را تحویل نمی‌گیرد. با اراده وزیر می‌توان 6 ماهه از واردات بی‌رویه جلوگیری کرد، اما اجازه آن داده نمی‌شود.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است