قطعات خودرو

قیمت خودروهای سایپا در روسیه مشخص شد، شاهین، ساینا و کوییک در روسیه

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، نشریه آفیس لایف مینسک گزارش داد، سید رضا فاطمی امین، وزیر بازرگانی ایران، انعقاد قرارداد صادرات خودرو به کشورهای عضو همکاری اقتصادی اوراسیا و در درجه اول روسیه را تایید کرد. همانطور که قبلاً گزارش شده بود، خودروهای برند ایرانی سایپا از طریق بلاروس وارد بازار روسیه می‌شوند – 45 هزار دستگاه از این خودرو ارسال می‌شود.

 

به گفته فاطمی امین، مبلغ قرارداد 450 میلیون دلار است، یعنی قیمت فروش یک خودرو تنها 10 هزار دلار است، اما این مبلغ شامل ترخیص کالا از گمرک، هزینه نجات و حاشیه توزیع کننده نمی شود. لاکی کارنسی، شریک بلاروسی سایپا، پیش‌بینی می‌کند ظرف سه سال حداقل 40 هزار خودروی ایرانی در روسیه بفروشد و سالانه تنها 500 تا 1000 دستگاه در بازار داخلی بلاروس فروخته شود.

 

فرض بر این است که سه مدل از این برند به فدراسیون روسیه و بلاروس ارسال خواهد شد – هاچ بک ساب کامپکت کوییک و همچنین سدان های کامپکت ساینا و شاهین.

 

ساینا و کوییک بر روی یک پلت فرم سایپا X200 ساخته شده اند که نسخه ارتقا یافته شاسی بلند کیا پراید 1987 است. هر دو مدل دارای بدنه اصلی هستند که از نظر قاب قدرت، درها و پر و بال با یکدیگر متحد شده اند. ساینا و کویک با مدرن سازی پیچیده خودروی تیبا مدل 2010 ساخته شده اند. این خودروها مجهز به یک موتور 1.5 لیتری بنزینی با 87 اسب بخار قدرت هستند که با گیربکس دستی یا CVT ترکیب می شود.

 

 

شاهین یک سدان با طول 4.5 متر، مدرن ترین مدل در محدوده محصولات سایپا است. ساخته شده بر روی پلت فرم SAIPA SP1، که از بسیاری جهات شاسی پلت فرم تویوتا B را تکرار می کند (این پلتفرم در تویوتا یاریس / ویتز مدل 2005 استفاده شد). موتور 1.5 لیتری بنزینی 110 اسب بخار. این با گیربکس 5 سرعته دستی یا 6 باند “اتوماتیک” ترکیب شده است.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است