قطعات خودرو

تلاش برای واردات خودروهای نیسان به ایران؛ آلتیما و سانی در صف

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، با باز شدن واردات خودرو طی ماه‌های گذشته، تلاش‌های مختلفی برای واردات برندهای معتبر مثل نیسان توسط شرکت‌های خصوصی انجام شده اما هنوز خبر قطعی هیچ کدام توسط وزارت صمت اعلام نشده است. اما به نظر می‌رسد که بعضی از این شرکت‌ها توانسته‌اند به توافقات اولیه دست پیدا کنند و در حال گذراندن مراحل اخذ مجوزها برای واردات خودروهای نیسان هستند. طی اطلاعاتی که به دست خودروبانک رسیده، شرکت معین‌خودرو‌اروند توانسته مجوزهای اولیه برای واردات خودروهای نیسان را بدست آورد و در نظر دارد خودروهایی نظیر نیسان آلتیما، نیسان ایکس‌تریل و نیسان سانی را به صورت CBU به بازار خودرویی ایران عرضه کند.

 

 

البته طبق اطلاعات بدست آمده از سوی وزارت صمت، هنوز این شرکت در مراحل اولیه است و حتی نمونه‌ای اولیه از این مدل‌ها برای اخذ مجوزهای لازم و استانداردها وارد کشور نشده‌اند اما با توجه به شرایط، معین خودرو را باید یکی از مدعیان اصلی واردات ماشینهای نیسان به ایران بدانیم.

 

نیسان سانی

 

از خودروهایی که معین خودرو برای واردات در نظر گرفته، نیسان سانی است که باید گفت با توجه به وضعیت نرخ ارز و قدرت خرید در بازار، گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. نیسان سانی خودروی اقتصادی است که بین 16 الی 20 هزار دلار قیمت دارد و با توجه به قوانین وزارت صمت برای واردات خودرو، کاملاً در رنج قانونی خواهد بود.

 

نیسان سانی 2023 در بازار امارات و در پایه‌ای‌ترین مدل به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی با توان 118 اسب‌بخار و 149 نیوتن‌متر مجهز است و گیربکس نصب شده روی آن CVT است. البته باید بدانید که در مدل‌های فول نیز نیسان سانی به همین پیشرانه مجهز است و تنها از نظر آپشن و امکانات متفاوت است.

 

 

به نظر می‌رسد که اگر معین خودرو بتواند در کنار نیسان سانی، خودروهایی نظیر نیسان آلتیما و ایکس‌تریل را حتی در مدل‌های استاندارد اخذ مجوز و به بازار عرضه کند، می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی خودروهای دست دوم بازار وارداتی‌ها داشته باشد. اما فعلاً باید منتظر بمانیم و ببینیم مراحل دریافت استانداردهای لازم و مجوزهای گوناگون برای واردات این خودروها چه زمانی به اتمام می‌رسد و بالاخره پس از مدت‌ها شاهد ماشینهای جدید نیسان در ایران خواهیم بود.

 

آخرین اخبار

» گروه نشریات هفت اقلیم هنر

» با ما در ارتباط باشید

میدان بهارستان، کوچه جورکش، بن‌بست طالقانی، پلاک7

راه‌های ارتباطی: 36915842-021 ؛ 09377397992

© کپی‌رایت ۲۰۲۲, تمامی حقوق متعلق است به گروه رسانه‌ای چکاد است