قطعات خودرو

لاماری هیبریدی پلاک ملی شد، کراس اوور محبوب با امکانات بیشتر

لاماری هیبریدی

شرکت آرین پارس موتور پس از عرضه نسخه اولیه لاماری ایما، 2 محصول دیگه از جمله لاماری HEV یا همان لاماری هیبریدی و همچنین نسخه فول آپشن لاماری X را رونمایی کرد و حالا محصول هیبریدی این شرکت موفق به دریافت پلاک ملی شده است.

 

به گزارش قطعات خودرو به نقل از خودروبانک، با توجه به بازار داغ خودروهای هیبریدی و برقی در ایران و با توجه به پلاک شدن لاماری HEV، احتمالا به زودی شاهد آغاز فروش این خودرو و ورود آن به بازار خواهیم بود.

 

مشخصات فنی لاماری HEV

لاماری ایما هیبریدی از ترکیب یک موتور برقی و یک موتور بنزینی بهره می‌برد. موتور بنزینی آن از نوع 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است و خودرو در مجموع حداکثر قدرت 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر تولید می‌کند. موتور برقی نیز با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت در شرایط خاص به کار گرفته شده است.

 

قدرت تولیدی در این خودرو از طریق یک گیربکس E-CVT به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شتاب 0-100 کیلومتری لاماری ایما هیبرید 8.1 ثانیه است که نسبت به نسخه‌های غیرهیبریدی بهتر است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 5.3 لیتر بر 100 کیلومتر اعلام شده که برای یک خودروی هیبریدی این رده مطلوب محسوب می‌شود.

 

 

 

امکانات و تجهیزات لاماری‌هیبریدی

آرین پارس موتور با معرفی مدل هیبریدی جدید لاماری ایما، قصد دارد کمبودها و نقاط ضعف این خودرو را در بازار ایران برطرف کند. یکی از مهمترین انتقادات وارده به مدل‌های قبلی لاماری ایما، فقدان امکانات رفاهی کافی در مقایسه با خودروهای رقیب بوده است.

 

مهم‌ترین ویژگی‌های ایمنی مدل جدید لاماری ایما هیبریدی می‌توان به تعبیه 8 کیسه هوا، سیستم‌های کنترل پایداری و کنترل کشش الکترونیکی، دوربین و سنسور دنده عقب، دوربین 360 درجه اطراف خودرو و سیستم هشدار برخورد از جلو اشاره کرد. همچنین از لحاظ امکانات رفاهی نیز شاهد افزوده شدن سانروف و سقف پانوراما، سیستم چندرسانه‌ای با نمایشگر 10.25 اینچ لمسی، دستیارهای هوشمند رانندگی سطح 2 و سیستم ورود و استارت بدون کلید خواهیم بود.

 

به نظر می‌رسد با افزوده شدن این ویژگی‌ها و امکانات جدید، لاماری ایما هیبریدی بتواند جایگاه رقابتی بهتری نسبت به کراس اوورهای هم سطح خود در بازار داخلی پیدا کند و انتخاب مناسب‌تری برای مشتریان باشد.

 

 

فهرست مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *